Avatar billede madser22 Novice
01. marts 2012 - 20:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kun nogle CSS tag virker

Hejsa.

Jeg kan kun få nogle af mine CSS tags til at virke. Fx virker fomt-size ikke, og mellem font family kan jeg kun vælge: "sans-serif - cursive - fantasy - monospace - inherit.

almindelig font, kan jeg heller ikke fx vælge tahoma. Kan ikke helt finde ud af hvad der er galt. Det er fra et jsp dokument til css dokuemnt.

Ved ik hvad det kan være?

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 21:31 #1
Hvad mener du med at "vælge"? Er det dit udviklingsværktøj der forhindrer dig i at definere en bestemt skrifttype i din css? Eller virker det bare ikke i browseren (har du et eksempel)?

Og når du skrev fomt-size, håber jeg du mente font-size. :)
Avatar billede madser22 Novice
01. marts 2012 - 21:57 #2
jeg kan i eclipse kun fx vælge overnævnte fonttyper. I browseren virker de fonttyper fint. Jeg kan selvfølgelig også sagtens skrive fx 8 i foNt-size :-) men dette bliver blot vist som ca size 12, uanset hvad jeg ændrer det til
Avatar billede tobrukDk Novice
02. marts 2012 - 06:10 #3
Hvorfor et programme bruger du og hvorfor en version ??
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 19:42 #4
Jeg har prøvet Web Page Editor i eclipse (sikkert den du bruger), og i Design mode ser den ud til at have problemer med at se f.eks. en ændring i font-størrelsen. Men det virker fint i Preview mode.

Og grunden til den ikke viser dig bestemte skrifttyper i listen, kunne måske være at den kun ville kunne vise dig en liste med de skrifttyper du har installeret (hvilket da ville være rart at se på listen), og ikke nødvendigvis dem du gerne vil bruge på et website (med fallback til mere sikre skrifttyper og de generelle du ser på listen).
Avatar billede madser22 Novice
30. oktober 2012 - 20:38 #5
Hej Tolamaps. Mange gange undskyld ventetiden. Jeg fik det til at virke med preview mode. Ligger du et svar?

Tak for hjælpen.

Mvh Mads
Avatar billede madser22 Novice
22. januar 2014 - 18:56 #6
svar