Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

[PHP] Gemmer pludselig ikke i SESSION?

Hej alle,

Pludselig en dag hold min hjemmeside op med at gemme nogle oplysninger i SESSIONen. Jeg har et brugersystem med profil, men når man logger ind (hvilket man godt kan) så ryger man over på profilsiden, som er tømt for oplysninger.

Sagen er den, at den sagtens kan logge ind, så det er ikke koden den er galt med. Den har fungeret før og jeg har ikke rørt ved koden i flere måneder.

Hvad tror I kan være fejlen? Har snakket med min host og de havde problemer den dag det gik galt med at connecte til MySQL i nogle timer, men det problem er løst. De har kigger på sagen og kan ikke komme frem til en årsag.

Kan det skyldes en opdatering af PHP til en ny version eller lignende? Kan ikke forstå hvorfor det pludselig ikke fungerer.

På forhånd tak.
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2012 - 16:21 #1
Det kan sagtens skyldes opdatering.... svært at sige med dine information og uden kode ;)
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 16:32 #2
Tja.. Hvis jeg eksempelvis udskriver:

$_SESSION[myusername] får jeg intet..

Jeg registrerer sessionen ved:

session_register("myusername");
session_register("mypassword");

Så der er ikke særlig meget underligt ved det. Besides, så har det jo fungeret før, så det ville været meget underligt hvis der skulle være en fejl ved koden.

Er "session_is_registered(myusername)" uddateret?
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2012 - 17:19 #3
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2012 - 17:20 #4
brug $_SESSION['myusername'];
Avatar billede danco Nybegynder
03. marts 2012 - 17:32 #5
Du kan jo prøve at slå PHP fejlvisning til hvis den er slået fra, det bør give dig en idé om hvor der evt. ligger en fejl.
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 17:37 #6
Pkallesoe--> Så hvad skal jeg omskrive session_register("myusername"); til? :)
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 17:39 #7
Den viser ingen fejl, danco.
Avatar billede danco Nybegynder
03. marts 2012 - 17:43 #8
$_SESSION['myusername'] = $username;

Hvis du har en variabel der hedder $username velogmærke :)
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 17:54 #9
Tak for svar :)

Men det virker ikke. Med session_register(); registrerede den godt at jeg loggede ind så brugermenuen kom frem.

Nu efter at have ændre det, så kommer brugermenuen slet ikke.
Avatar billede danco Nybegynder
03. marts 2012 - 18:02 #10
Jamen det er jo ikke til at sige hvorfor den ikke registrerer, det kommer jo egentlig fuldstændig an på hvordan dit system/din kode er bygget op.
Det eneste vi konstaterer er at den korrekte måde at arbejde med session idag er via $_SESSION hvor du kan tilgå og ændre indholdet af en given session.
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2012 - 18:06 #11
Tak for svar begge to!

Det ser ud til at virke nu.

Jeg skulle både ændre session_register(); til $_SESSION[..] = ... men samtidig også tilføje session_start(); ved min check_login.php. Det skulle jeg ikke før, det var nok med at tilføje det sidste i den side jeg skulle bruge sessionen.

Post svar begge :)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
03. marts 2012 - 18:28 #12
Np :-) En god ide at holde øje med opdateringer :-)
Avatar billede danco Nybegynder
03. marts 2012 - 19:24 #13
Du får et svar fra mig også