Avatar billede viking69 Novice
03. marts 2012 - 22:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cisco EPC3925 - time of day setup

Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte ovennævnte router op, så der ikke er noget internet i mellem 22-06?

Jeg har selvfølgelig været inde i routerens menu og indtaste tidspunkt, regler o.s.v., men noget må jeg have overset, da det ikke virker. Jeg er ikke det store router geni, så det kan sagtens være at jeg har overset noget, men før denne router havde jeg Netgear, og her var der ikke nogen problemer.

Jeg har modtaget routeren igennem Dansk Kabel-Tv. Jeg ved godt at jeg bare kan sætte et timer ur på i stedet, men jeg er blevet frarådet at gøre dette, da det både er modem og router i én. Og når menuen er der, burde det vel også kunne komme til at virke.
Avatar billede zoso Novice
03. marts 2012 - 23:04 #1
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 01:29 #2
Her er et billed, som viser hvor du kan instille det på din router.
http://screenshots.portforward.com/Cisco/EPC3925/Access_Restrictions_Time_of_Day_Rules.htm
Avatar billede viking69 Novice
03. marts 2012 - 23:45 #3
Bliver jeg desværre ikke klogere af. Enten blokerer jeg helt for internettet, ellers er det tilgængeligt hele tiden.

Det er tidsbegrænsnings delen jeg ikke kan finde ud af.
Avatar billede viking69 Novice
04. marts 2012 - 19:51 #4
Ja det er korrekt at menuen ser sådan ud. Jeg har valgt alle ugens dage, fra 10pm til 06am, og krydset "enable" til. Lige meget hjælper det. Jeg har som eksperiment også prøvet at krydse "all day", for at se om det hjalp noget. Det skulle vel resultere i at nettet var spærret hele dagen. Men det gør det altså ikke...
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 20:22 #5
#4 Det er da mystisk, at det ikke virker.

Her er bedre guide til din router. Følg den fra punkt til punkt under samme instilling, som tidligere - fra side 68 af.
http://pdffinder.net/User-Guide,-Consumer-Cisco-Model-DPC3925-and-EPC3925-8x4-DOCSIS-3-....html
Avatar billede viking69 Novice
04. marts 2012 - 21:05 #6
Det bliver jeg desværre ikke meget klogere på. Har kigget på den manual flere gange før, men uden resultat.

Hvis jeg klikker på all day, så burde internet forbindelsen for pokker da ryge....? Jeg mener at det må være et andet sted i routerens menu at fejlen ligger. Og her har jeg også været inde og prøve forskellige indstillinger, uden resultat. Dog hvis jeg går ind i følgende menuer:
http://screenshots.portforward.com/Cisco/EPC3925/Access_Restrictions_IP_Address_Filtering.htm skriver 192.168.0.2 til 192.168.0.128 krydser enable af, så lukker routeren effektivt internettet ned.

Ligeledes hvis jeg går ind i menuen:
http://screenshots.portforward.com/Cisco/EPC3925/Access_Restrictions_Basic_Rules.htm krydser feltet enable parantel control af, så blokere den også effektivt netværket ned.
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 22:25 #7
#6 Det lyder igen mystisk - at kun dele af routerens instillinger lader til at fungere. Har du mulighed for at bruge din tidligere router - udskiftning af router er nemlig altid en mulighed.
Avatar billede viking69 Novice
05. marts 2012 - 10:36 #8
Den gamle router har jeg desværre solgt til en kammerat.

Årsagen til at jeg har skiftet router er den at mit modem stod af, og så sendte Dansk Kabel-Tv mig et nyt. Og de er gået bort fra deres gamle Motorola modem til dette Cisco kombinerede modem og router.

Der er dog mulighed for at bruge det som kun modem, men det burde jo ikke være nødvendigt. teknikeren sagde ligeledes på Dansk Kabel-Tv,at han frarådede at slukke det, da der kunne være problemer med at modemet kunne finde adresse osv. Det var så i en anden forbindelse, jeg har ikke snakket med DK-Tv om dette problem.
Avatar billede viking69 Novice
12. marts 2012 - 15:21 #9
Efter 3 opkald til Dansk Kabel Tv support, var der endelig en supporter som kunne fortælle mig at mange af routerens funktioner er fjernet, der i blandt  "access restrictions". Så det er årsagen til at jeg ikke har kunnet få det til at virke. De kunne/ville ikke åbne op for funktionerne.

Til Zoso! Skriv et svar her, og du får pointene. Du har da i det mindste prøvet at hjælpe
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 22:15 #10
#9 Sådan nogle klaphatte - ny router eller ny abonnent.
Har de også fjernet MAC filtering?
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 22:29 #11
#9 MAC filtering findes alligevel ikke med Access Restrictions-funktion - det er kun User Setup, men den hører under Access Restrictions, så ingen hjælp dér.