Avatar billede MPT1996 Nybegynder
07. marts 2012 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hej.

Jeg har et projekt og jeg skal finde ud af hvilke Pc'er der var populære i 1990'erne. :)

Håber i kan hjælpe :)

På forhånd TAK :)
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 11:11 #1
Måske kan denne side hjælpe dig: http://www.thepeoplehistory.com/90scomputers.html
Avatar billede anri Novice
07. marts 2012 - 11:59 #2
Her havde Commodore Amiga stadig et godt tag i gamere men PC'en var i færd med at overhale dem indenom.

Men "pc'ere" mener du her hvilke producenter der var populære?
Avatar billede MPT1996 Nybegynder
07. marts 2012 - 12:07 #3
Ja Anri :D
Avatar billede anri Novice
07. marts 2012 - 13:06 #4
Du kan se noget historie her :
http://pctimeline.info/comp1990.htm
Det er muligt at bladre frem i årstallene.
I starten af 90'erne var IBM maskiner ret dominerende, men jeg husker også et mærke der hed "tulip", og "HP" var også i færd med at stikke næsen frem.

Jeg vil mene at "Compaq" mærket først blev populært længere oppe i 90'erne, men mon ikke du kan se hvad der rørte sig via det link jeg har angivet ovenover.