Avatar billede hot4ever Nybegynder
07. marts 2012 - 17:03 Der er 13 kommentarer

hvilken browser er bedst at køre sine hjemmesider på

hej er snart blevet i tvivl om hvilken browser man skal bruge, køre med firefox men syntes ikke den loader mine  hjemme sider så godt og går tit ned, men er snart i tvivl kan nogle gode mennesker svare mig på dette, for ville jo gerne helst ha dem til at køre ordentligt for roder tit på dem. så vis i vil være behjælpelige med dette så bliver jeg glad.
påforhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
07. marts 2012 - 17:07 #1
Det er jo smag og behag, nogle bruge safari, IE, GC eller FF og så er der andre der bruger helt andre..

Jeg bruger selv GC som kører perfekt ved mig (Bruger en portable version)

Dernæst så har jeg jo ændret i dens indstillinger, men jeg selv synes bedst om den, men som sagt smag og behag...
Avatar billede hot4ever Nybegynder
07. marts 2012 - 17:12 #2
ok  kan jo tjekke dem ud, kender ikke noget til dem har du links til dem eller hedder de bare det.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. marts 2012 - 17:27 #3
#2 DU skal ikke smide svar, det skal du bede dem om som kommer med en løsning til dig...

mozilla.org -> firefoz
https://www.apple.com/dk/safari/ -> Safari
http://www.opera.com/ -> opera

Google Chrome primær: http://www.google.dk/chrome?hl=en&brand=CHMI

jeg bruger dog den fra portableapps.com

Internet Explore -> http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/products/ie/home

Jeg vil dog atter tilføje at du jo nok skal regne med og ind i indstillinger på dem uanset hvad.. for ingen af dem er sat op standard til og være helt sikre (Efter min mening)
Avatar billede hot4ever Nybegynder
07. marts 2012 - 17:34 #4
takker for hurtigt svar tjekker alle ud
07. marts 2012 - 18:18 #5
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 19:00 #6
Du skal klart bruge alle browser til din hjemmeside for at finde ud af hvorfor en browser passer din hjemmeside bedste og du skal nok og test på mobil da det vil klart en god mulighed :)

Det vil være en utrolig god mulighed at bruge dem alle sammen :)
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 19:43 #7
#6: Jeg tror ikke spørger er programmør. Når han skriver "sine hjemmesider" er det ikke hans egne, men andres ;)

hot4ever: Velkommen til Eksperten.dk. Jeg synes du skal bruge Google Chrome eller som mig selv, Opera. http://www.opera.com/ Opera er verdens hurtigste browser, men der er desværre ikke så mange der bruger den. Hvis du ikke er så IT-kyndig så vælg bare Google Chrome da den også er hurtig. http://www.google.dk/chrome/index.html?hl=en&brand=CHMI&installdataindex=homepagepromo
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2012 - 19:49 #8
jeg har så lige lavet et site, hvor der skulle være runde hjørner - det gik fint indtil det blev testet på en xp-maskine (der var en fejl i rutinen, jeg brugte, så IE < 8 kunne ikke køre korrekt)
i css kunne det så omgås med
    [if ! lt IE 8] behavior: url(/files/media/border-radius.htc);
oversat: hvis det ikke er IE < 8 så kør koden...

Så test på chrome, safari, firefox, ie (9 + 7) så dækker du nok over 98% af alle...
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 19:57 #9
Du mener vel IE 7-9. IE8 er den 2. mest brugte browser i DK.

98% er også lige højt nok. Så skal man også teste i FF 3 som har også 1% i DK.

http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2012 - 20:20 #10
jeg mener, test på firefox, safari og chrome i nyeste versioner (dem, der bruger dem opdaterer oftest løbende).
Derudover, så test på IE9 (vista/win7) og IE7 eller IE8 fra XP.
Så er du rimeligt godt dækket ind.
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 22:19 #11
dog ikke 98% ;-)
Avatar billede hot4ever Nybegynder
08. marts 2012 - 00:53 #12
jeg tester dem alle indtil videre takker for alle jeres svar
Avatar billede pstidsen Novice
08. marts 2012 - 16:16 #13
Huske det der med at lukke ;-) også de andre spørgsmål:-)