Avatar billede clausjul Nybegynder
07. marts 2012 - 18:14 Der er 11 kommentarer

Min film hakker?

Jeg har forsøgt at kopiere min DVD film ned til DIVX, så jeg kan afspille den på min computer. Men det er åbenbart svært at få vist filmen uden at det hakker. Jeg har prøvet trials af forskellige programmer som kan konvertere DVD til DIVX og alle har det samme resultat.

Kan det være noget galt med min harddisk som ikke kan følge med eller er der andre grunde. Har dog prøvet at køre programmet med en anden harddisk - samme resultat.

Min maskine er en i7 med 6 GB RAM og CPU load er på ca. 30%, når programmet konverterer. Så det burde ikke være noget problem. Men hvorfor hakker det så? Har prøvet med MPEG4, AVI og andre formater. Samme resultat. Filmen blev også vist på TV'et (som kan køre DIVX) - resultatet er præcis det samme som jeg oplever på computeren.

Er der nogen som har nogle gode ideer om hvordan jeg kan få filmen til at køre uden hakkerier? Det er bare DIVX med standard setup.
07. marts 2012 - 18:20 #1
Hvilket AFSPILLER program bruger du ?
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. marts 2012 - 19:14 #2
Jeg har prøvet med følgende afspillere: DivX, Media Player og på mit TV - alle med samme resultat.
07. marts 2012 - 20:17 #3
Måske er det GRAFIKKORTET / driver som ikke kan følge med ?

(Check lige ENHEDSHÅNDTERINGEN)
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. marts 2012 - 20:27 #4
Det kan man ligefrem ikke sige, når det er denne http://www.geforce.com/Hardware/GPUs/geforce-gts-240-oem-product - og det hakker også på mit TV.
07. marts 2012 - 20:42 #5
Måske en CODEX 'ting' ?)

VLC Player ->
www.videolan.org/vlc/download-windows.html
???
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. marts 2012 - 21:37 #6
Har prøvet den og det hakker på præcis samme måde som de andre afspillere. Så der er et eller andet galt, når jeg konverter til DivX. Hvad fanden kan det mon være?
07. marts 2012 - 21:41 #7
Dvs. det er kun et problem ved de film som DU har konverteret på den måde ?
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. marts 2012 - 08:23 #8
Ja, det kan man godt sige. Jeg har prøvet med andre DVD og sågar DVD images plus DVD filer (VIDEO_TS og AUIDO_TS) - alle med samme resultat.
Avatar billede habalap Nybegynder
12. marts 2012 - 17:44 #9
har du prøvet at rippe med andre programmer?
Avatar billede clausjul Nybegynder
12. marts 2012 - 18:16 #10
Ja, mange ...
Avatar billede habalap Nybegynder
14. marts 2012 - 18:39 #11
hvilke?