Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 10:34 Der er 19 kommentarer

Ekstra drev.

Hej,

Jeg har brug for hjælp. Jeg har en godt 1 år gammel stationær PC, som jeg har været nødt til at formatere, da jeg var sikker på nogle filer i Windows 7 var i stykker. Der var nemlig flere funktioner i Windows der ikke virkede, og min maskine stod og kørte hele tiden uden den var inficeret af noget.

Altså formattering og maskinen kører stadig hele tiden, og nu har jeg pludselig fået et ekstra drev, og det har jeg altså aldrig haft. Kun et C-drev.

Det ekstra drev hedder E, og der står det er "reserveret til systemet". Hvad pokker er det for noget, og hvordan får jeg det væk.

Jeg kan også fortælle, at computerten efter formateringen er blevet længere om at lukke op. Det er lige som om, den kører det hele igennem to gange.

Gode råd søges.
Avatar billede KHHP Juniormester
08. marts 2012 - 10:38 #1
Det ekstra drev, også kaldet en partition, er noget som Windows 7 selv opretter på det drev hvor Windows bliver installeret. Det er den partition windows starter op på. Nu ved jeg ikke hvilket mærke din pc er, men oftest vises dette drev slet ikke når systemet er startet op. Det bedste ville være bare at ignorere den, fordi hvis du sletter den, så kan du risikere at du ikke kan starte din pc.
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 11:14 #2
Jo det er på ca 100Mb, men jeg erindrer ikke, om jeg blev spurgt om det under opstart, men er det så skyld i den længere opstartstid af computeren efter formateringen, eller hvad kan det ligge i, og hvorfor falder min harddisk ikke til ro.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 10:58 #3
Prøv at klikke på drevet det er sikkert kun på 100MB.
Det laves kun hvis man beder Windows om at formatere under opstart.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 11:21 #4
Med 18.545 point ved du vel at det ikke er dig der skal sende svar?
Nej det har ikke noget med hastigheden at gøre!
Det kan skjules ved atn gå i diskhåndteringen og fjerne Drevbogstavet.
der ligger vel ikke en Windows Old på dit C: drev?
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 11:31 #5
Undskyld jeg ville bestemt ikke svare. Jeg har vist trykket forkert:-).

Det er ikke utænkeligt der lå en Windows old, som jeg tillod mig at slette.

Hvor finder jeg diskhåndteringen?
Avatar billede KHHP Juniormester
08. marts 2012 - 11:48 #6
Højreklik på computer i start-menuen og vælg administrer.
I højre menu vælg diskhåndtering
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 11:55 #7
Højreklik på Computer tryk på administrer tryk på diskhåndtering.
http://gratisupload.dk/vis_billede/675369/
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 15:49 #8
Nu fandt jeg diskhåndteringen, men er i tvivl om, hvad jeg så skal gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 16:00 #9
I diskhåndteringen kan du højreklikke på den partion det drejer sig om i dit tilfælde drev E: tryk pa skift drevbogstav og sti og der efter på fravælg.der trykker du så på OK
Men jeg tror du skal igang med en oprydning
Først går du ind i stifinder højreklikker på dit C drev trykker på egenskaber  og dernæst på diskoprydning Når den er åbnet sætter du flueben i alle felter og så OK når den er færdig med det har jeg en pakke med Ccleaner Og Defraggler du kan downloade og køre..
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 16:23 #10
Har fundet "skift drevbogstav og sti". Jeg kan vælge fjern. Er det det jeg skal gøre?

Jeg har ikke noget i mod at rydde op:-)), men faktisk er jeg lige ved at nyopsætte computeren, så jeg kan vel ikke have lavet meget rod endnu?.-).
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 16:25 #11
Defraggler siger 9% fragmentering, når jeg analyserer.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2012 - 16:36 #12
Ja du kan roligt trykke fjern det fjerner det ikke fysisk men synligt så det ikke irriterer.

inden en ordentlig defragling http://gratisupload.dk/vis_billede/675384/
Hent og installer Ccleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Hent og installer og installer Defraggler
http://www.filehippo.com/download_defraggler
Hent også denne PDF Fil det er en vejledning.
http://gratisupload.dk/vis/669640/
Åbnes med Adobe Acrobat Reader
http://get.adobe.com/dk/reader/
Avatar billede elin55 Juniormester
08. marts 2012 - 18:36 #13
gang med det samme og vender tilbage.
Avatar billede elin55 Juniormester
09. marts 2012 - 08:07 #14
Hej igen,

Så er defraggleren færdig og jeg har installeret CCCleaner, men skal lige høre, hvordan indstillingerne skal stå, når jeg kører programmet?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2012 - 08:18 #15
Har du ikke læst den PDF jeg sendte med? den rigtige fremgangsmåde er som beskrevet Ccleaner først og du behøver i første omgang kun det som er vist! og du må gerne køre  flere gange.
Avatar billede elin55 Juniormester
09. marts 2012 - 09:16 #16
ok jeg prøver
Avatar billede elin55 Juniormester
09. marts 2012 - 09:29 #17
Så har jeg kørt CCleaner flere gange som du skrev. I aftes kørte jeg Defraggler, så skal jeg gøre det igen? Kiggede lige på programmet og den skriver analyse færdig 2% defragmentering.
Avatar billede elin55 Juniormester
10. marts 2012 - 17:07 #18
Så er Defraggler også kørt. Maskinen kører dog fortsat som den hele tiden har gjort.
Avatar billede elin55 Juniormester
12. marts 2012 - 15:20 #19
Hej igen,

Jeg vender lige tilbage endnu engang, da den kære harddisk stadig er i fuld aktivitet selvom der ikke er opgaver i gang på maskinen.

Er der slet ingen log eller programmer der kan afsløre, hvad det er,den påvirkes af?