Avatar billede klausa Juniormester
10. marts 2012 - 16:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Reboot forever

Min maskine kan ikke starte op. Når den starter får jeg et skærmbillede op, der spørger om jeg ønsker at starte i 'Normal mode' eller i 'Safe mode'. Når jeg vælger 'Normal mode' booter min maskine igen. - Og det bliver den ved med
Jeg har prøvet at starte i Safe mode. Det kan fint lade sig gøre.
I Safe mode kørte jeg et 'CHKDSK /F', og restartede PC'en. Her kom PC'en så langt, at den kørte den ønskede CHKDSK. Men det hjalp desværre ikke.
Jeg har kigger i Applikationsloggen, men her var der intet registreret. I Systemloggen var en fejlmeddelelse, der sagde: "The computer has rebootet frpm a bugcheck", og der var en refe-rence til et minidump. Jeg kiggede i dumpet med en hexeditor, men det var sort tale.
Er der nogen gode forslag til hvordan jeg kan redde min maskine?
Windows XP - SP3

Mvh
Klaus
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 16:22 #1
Start op i fejlsikret tilstand, og put din xp cd i.
Gå i kør og skriv sfc /scannow. (husk mellemrum mellem c og /)
Der vil nu blive tjekket systemfiler og udskiftet hvis de er ændrede eller ikke intakte.
Når tjek er overstået genstart pc og forsøg normal boot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2012 - 16:58 #2
Avatar billede klausa Juniormester
10. marts 2012 - 18:05 #3
#220661
1) Jeg startede op i Safe Mode med network
2) sfc /scannow gav følgende fejl
  Windows File Protection could not initiate a scan of
  protected system files.
    The specific error code is 0x000006ba [The RPC server is
    unavailable.].
3) Remote Procedure Call (RPC) er startet
  Remote Procedure Call (RPC) Locator er ikke startet.
  Da jeg prøver at starte denne service fik jeg følgende
  fejlmeddelelse:
  'Error 1084: This service cannot be started in Safe Mode'

mvh
Klaus
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 18:12 #4
Okay jeg vidste ikke lige at den ikke kunne køre fra fejlsikret.
Så må du i gang med #2
Avatar billede klausa Juniormester
11. marts 2012 - 17:21 #5
#john_stigers
a) Først prøvede jeg chkdsk - uden resultat.
b) Jeg har nu prøvet den foreslåede Repair fra min CD. Det gav ikke noget positivt resultat- tværtimod. Nu rebooter PC'en ikke mere, men den trapper med en blå skærm, og laver et rigtigt dumpt - som jeg heller ikke bliver klogere af. Heldigvis kan jeg stadig starte op i safe mode.
mvh
Klaus
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 17:27 #6
Ram fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 17:28 #7
Glem lige #6. Det burde vel ikke være muligt hvis den kan køre i fejlsikret tilstand?
Eller???
Avatar billede klausa Juniormester
11. marts 2012 - 18:22 #8
#john_stigers
Problemet er løst - Smid mig lige et svar, så du kan få dine point.
Jeg kiggede lidt nærmere på min blå skærm og fandt ud af, at der var noget der lignede et filenavn. Det viste sig at være en navnet på en skærmdriver. Efter at jeg havde fjernet denne driver, kunne jeg få PC'en til at boote normalt.
mvh
Klaus
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 18:26 #9
Super.
Avatar billede klausa Juniormester
11. marts 2012 - 19:00 #10
#220661
Ja, dere faldt også en sten fra mit hjerte. Jeg frygtede en overgang, at det skulle være nødvendigt med en reinstallation.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 19:08 #11
Ja en reinstallation det "koster" mindst 4-5 timers arbejde + installering af programmer bagefter så det er godt at undgå.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2012 - 19:51 #12
Hermed svar!

Skulle lige til at spørge efter navnet på den fil der kom frem på den blå skærm :)
Avatar billede klausa Juniormester
12. marts 2012 - 10:06 #13
Den skyldige file er 'nv4_disp'. Det er en skærmdriver fra Dell:)
Endnu engang tak for hjælpen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester