Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
11. marts 2012 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Én computer sluger al forbindelsen?

Davs!

Vi har et lille problem med vores internetforbindelse hjemme hos os. Det er sådan, at hver gang jeg starter min stationære computer (som er forbundet til vores modem via LAN-kabel), bliver internettet utrolig langsomt og ustabilt på alle de bærbare computere i huset (4 styks). Når den ellers er slukket, er der ingen problemer overhovedet. Vi kører med 40/4 hastighed fra Stofa.

Vi har et modem som herefter er sat til en router, hvor min stationære så er koblet på modemet med LAN-kabel, da den ikke har et egentligt netværkskort.

Når vi prøver at kører en hastighedstest på de forskellige computere siger de alle, at hastigheden er på ca. 35/3,5, men det føles bare slet ikke sådan - som sagt er hastigheden både langsom og utroligt ustabil.

Håber nogle af her kloge hoveder kan hjælpe med at løse vores problem, for vi er efterhånden rigtig godt trætte af det!

Mvh.
Kasper
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 09:53 #1
Der er vist noget du har misforstået, det er en absolut nødvendighed med et netværkskort i en eller anden sammenhæng for at gå på nettet :) Men lad nu det ligge..

Har du noget software der bruger nettet meget, f.eks. et torrent program, eller et andet program til og downloade med?!

Det er også en mulighed der er kommet noget snavs på maskinen, det kan godt tage lidt voldsomt på forbindelsen, f.eks. spyware, malware ell. Virus..

Prøv at downloade og køre Spybot S&D, CCLEANER Og en virusscanner. (Anbefaler AVG, men det er noget af en smagssag :))

Det lyder sjovt at du siger at en hastighedstest siger 35/3,5.. Det er ikke udbyderens egen test vel?! prøv evt. speedtest.net, og se om den kommer med samme resultat..

Har du noget internt netværk kørende?!
Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
11. marts 2012 - 09:57 #2
Jeg har uTorrent, men bruger det overhovedet ikke. Og jeg mente selvfølgelig et trådløst netværkskort.

Min computer kun et par måneder gammel, så tror ikke det er pga. virus eller lignende (har Windows Security Essentials eller hvad det nu hedder - er ikke lige på den computer pt.), men jeg vil da gøre mig et forsøg med de andre programmer og køre en scanning eller to.

Jeg har brugt www.speedtest.net til alle mine tests af nettet :-)

Hvad mener du med internt netværk?
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:07 #3
Til og starte med vil jeg lukke µtorrent ned og slå fra så det ikke automatisk starter op..

Hvis du har børn eller teenagere der bruger pc´en, kan du roligt regne med der er noget spyware :)

Med internt netværk mener jeg en Server, eller lign. MEn det burde ikke have den store betydning, så det lader vi ligge indtil videre :)
11. marts 2012 - 10:15 #4
Du skal lige 100% checke at "uTorrent" ikke er igang - kig nederst højre i listen...

(Skal vi gætte på WIN7?)
Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
11. marts 2012 - 10:31 #5
Jeg tror bare, at jeg afinstallerer uTorrent fuldstændigt. Jeg er teenageren i huset ;-)

Har ikke en server eller lignende kørende lige pt - og ja, jeg har Windows 7 Professional.

Jeg giver jer lige en opdatering, når jeg engang kommer hjem og får prøvet jeres forslag af.

God søndag :-)
Avatar billede Clestin Nybegynder
13. april 2012 - 22:19 #6
andre programmer man kan bruge i stedet for utorrent? for jeg har præcis samme problem.. og jeg kan squ ikke leve uden utorrent..men synes aldrig det har været så slemt før.. kan det være noget med nogle connections som er sat for højt?

/Clestin
Avatar billede KasperKnudsen Nybegynder
13. april 2012 - 22:38 #7
Hej, for lige at give en update, så fungerede det for mig at afinstallere uTorrent. Du kan bruge programmet Vuze i stedet, ved dog ikke om du har problemet med dette, da jeg har droppet alt torrent-relateret totalt.

Mvh.
Kasper
Avatar billede Clestin Nybegynder
13. april 2012 - 23:06 #8
jeg vil give vuze en chance i stedet hvis det virker på samme måde som utorrent. tak for opdaten :)