Avatar billede NiklasD Nybegynder
11. marts 2012 - 15:40 Der er 10 kommentarer

Hjemmeside priser.

Jeg har søgt i lidt tid, men finder det svært at finde et konkret og brugbart svar. Mig og min bror har haft i tankerne noget tid at starte en hjemmeside. Problemet er at vi ikke kan finde en ordentlig pris, eller styresystem. Jeg har selv i tankerne at det ligger ved en 7-8000,-. Men om det så er professionelt arbejde fra nogle man kan stole på, eller fra amatører ved jeg ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2012 - 15:55 #1
En hjemmeside er et vidt begreb så om den nævnte pris er realistisk er umuligt at sige. Det er let at gå ud og finde et standard CMS og en template dertil helt gratis og så skal der kun tænkes på prisen på webhotel - men det er bestemt heller ikke umuligt at gå ud og finde priser på 12-1500/t man skal så også bare have i tankerne at det er 2 forskellige løsninger man får. Med det dog ikke sagt at den ene løsning er dårligere eller betydeligt bedre end den anden da de hver især ofte løser hver deres udfordring.
Avatar billede TIversen Novice
11. marts 2012 - 16:43 #2
Prøv at tage et kig på amino freelance eller bare amino genrelt...

Der skulle det gerne være muligt at få et indtryk af hvad det skal være samt et prisniveau...
Avatar billede NiklasD Nybegynder
11. marts 2012 - 16:45 #3
Eftersom jeg ønsker det bliver så professionelt og "unikt" i sin forstand som muligt, vil jeg helst undgå et webhotel da det kan blive for simpelt.
Men skal vi sige jeg fandt en timelønnet der ville lave det, hvor mange timer tager det så? Jeg er klar over der er forskel på diverse sider mht. størrelse, dog, mit design er ikke for kompliceret, det er egentligt meget simpelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2012 - 16:51 #4
der er stor forskel på, om det er blog/forum eller shop, der skal laves (og om der skal betalingssystem ind).
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
11. marts 2012 - 16:52 #5
7timer... ;-)

Tror du skal gøre som med alt andet, skriv/ring til forskellige webudviklerer og hør dem ad. Det er umuligt at sige uden nogen form for detaljer. Oftes er det med at det skal være "unikt" en udfordring da der efterhånden er en del sider ;-)
Avatar billede NiklasD Nybegynder
11. marts 2012 - 16:55 #6
Det er en side hvori der skal indgå en hel del billeder. Egentligt ikke det store, og så gerne et login med tilsvarende profil. Det er svært at forklare, kan se jeg skal formulere mig bedre :-D
Avatar billede NiklasD Nybegynder
11. marts 2012 - 17:12 #7
Jeg tror jeg prøver at søge mere i det, og blive helt færdig med forarbejdet. Derefter evt. ringe rundt, eller prøve herinde igen. Tak for hjælpen alle sammen, hvis i har mere til det eller en idé til en ca. pris eller bare omegn ville det også være hjælpsomt :-)
Avatar billede neoman Novice
11. marts 2012 - 19:36 #8
Hvad koster det hvis jeg skal have et hus bygget?

Ovenstående spørgsmål er lige så klart defineret som dit. Ingen kan svare på det, medmindre du har nogle mere specifikke ønsker klar.
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2012 - 20:01 #9
Hverken en designer eller programmør vil kunne give pris med de informationer du har givet så første punkt må uden tvivl være en kravspecifikation - og jo højere detaljegrad den har jo bedre chance har du for at finde en der kan give en retvisende pris ligesom den kan bruges som facit ved eventuelle tvivlsspørgsmål. Min erfaringer er dog. Med det prislejde du har sat op tror jeg dog at du skal satse enten på et standardsystem eller en studerende der ikke er momsregistreret og måske endda glemmer skat.
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. marts 2012 - 00:09 #10
Jeg kan godt lave en side til dig for 8.000,- Kr., med plads til billeder, og login.

Når du er klar, kan vi tage en dialog om detaljerne.