Avatar billede viking69 Novice
12. marts 2012 - 15:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af router

Jeg ønsker en router, hvor man kan tidsbegrænse  internet adgang på enkelte enheder på bestemte tidspunkter af døgnet. Alle enheder er trådløst tilsluttet.

Ud over dette ufravigelige krav, så ønsker jeg også USB stik, og Dual band netværk..

Har set lidt på Netgear N600, men er lidt usikker på om den kan det jeg ønsker.
Avatar billede chalde Seniormester
12. marts 2012 - 17:51 #1
Kender ikke til Netgear, men Linksys E3200 eller E4200 giver mulighederne (tidsbegrænsning af udvalgte enheder, usb og simultant dualband) og er rimelig nemme at sætte op.
Avatar billede viking69 Novice
12. marts 2012 - 19:09 #2
Kan Chalde forklare hvordan det virker? Tænker på hvordan blokeringen fungerer?
Avatar billede chalde Seniormester
12. marts 2012 - 19:30 #3
Du kan se et eksempel på konfigurationen her:
http://bit.ly/w8sajW

Dvs. man laver en politik, vælger hvilke klienter tilknyttet routeren (alle, ip eller MAC), hvornår politikken gælder og om det er alt eller kun noget specifikt.
Avatar billede sskriver Nybegynder
13. marts 2012 - 13:38 #4
Du kan købe USB stikket hos www.usbshoppen.dk :-) De har et stort udvalg.
Avatar billede viking69 Novice
13. marts 2012 - 21:07 #5
Har nu været i kontakt med Netgear support. (jeg har haft Netgear routere før), de fortæller at alle deres modeller kan blokere specifikke enheder fra internettet på en given periode.... Det overrasker mig egentlig lidt, må jeg sige, da jeg troede at det kun var routere i den dyre ende der kunne dette.
Avatar billede chalde Seniormester
13. marts 2012 - 21:46 #6
#5 Det er blevet en meget almindelig funktion i routere over de seneste par år.
Avatar billede viking69 Novice
14. marts 2012 - 21:06 #7
#6 Vidste godt at funktionen med tidsbegrænsning fandtes, men ikke at man kunne begrænse enkelte enheder i netværket.

Chalde skriv et svar, og du får pointene
Avatar billede chalde Seniormester
14. marts 2012 - 21:37 #8
Bare behold point :)
Men kig evt. anmeldelser af lidt forskellige routere. Især den trådløse del kan være meget forskellig fra model til model.
Avatar billede viking69 Novice
27. marts 2012 - 20:50 #9
Jamen så lukker jeg tråden. Tak for informationerne