Avatar billede vedikkeit Praktikant
13. marts 2012 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sider downloades i stedet for at åbne

sidder her med en internet explorer 9 og en Chrome og når jeg er på http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Kirkeboeger.aspx og vil hente linket  f.eks. Bjerning så henter den filen ViewImage-aspx i stedet for at køre javaprogrammet som den burde. hvordan får jeg den til det? jeg har java 6 version 31 installeret.
Avatar billede Vandreren Novice
15. marts 2012 - 12:53 #1
Opdater Java.

7 version 3 er indtil videre den nyeste (fra 15. Februar 2012).
Avatar billede vedikkeit Praktikant
15. marts 2012 - 17:19 #2
Det prøvede jeg også og gik tilbage til version 6, 31 uden det gjorde en forskel.
Avatar billede Vandreren Novice
15. marts 2012 - 20:08 #3
Det hjalp ikke at gå tilbage til en gammel version af Java? Det var da underligt, må man nok sige.

Der findes særlige programmer, som kan fjerne rester af gamle Java-installationer.

Oracle har en side, hvor man kan teste om Java virker og hvilken version, browseren anvender hvis der er installeret flere end én.

Der er også det her med at nulstille indstillingerne i browseren.

Mulighederne er mangfoldige.

Fortsat god aften.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2012 - 20:51 #4
Prøv evt at omdøbe .aspx filen til .jnlp og se om du nu kan åbne den.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
15. marts 2012 - 21:25 #5
Tolamaps; det virker, men det er ikke en holdbar løsning for der er jo hudrede om ikke tusindvis af sider som så først skulle downloades, omdøbes og så åbnes. så en løsning hvor de åbner automatisk som de plejer, foretrækkes.
Vandreren: netbank og nemid har ingen problemer med Javaen og testen hos oracle er ok.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
24. marts 2012 - 17:23 #6
lukker selv