Avatar billede kristian1977 Nybegynder
13. marts 2012 - 13:17 Der er 6 kommentarer

Må man bruge logoer at linke til forskellige sider på Internettet?

Hej Eksperter,

Kan man bare uden videre bruge logoer at linke til forskellige sider på Internettet?

Jeg har set denne hjemmeside: http://www.allmyfaves.com/

De har tonsvis af logoer, som ved et klik er man ovre på diverse hjemmesider på Internettet.

Er det lovligt? Og hvis ja - Hvor står det - eller er det bare noget man gør?

/Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2012 - 13:23 #1
de enkelte firmaer har ofte en presse/info side med fx billeder og logo, så det vises korrekt i fx aviser.
Der står ofte også om korrekt/ønsket brug af samme - og hvis de ikke omtales negativt, så har de næppe noget imod at blive linket til (undgå dybe link).
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
13. marts 2012 - 13:34 #2
Er det nok at skrive sådan?

"Any featured companies, organizations, items or events on the allmyfaves.com website that wish to be removed from All My Faves, may contact us at info@allmyfaves.com and we shall remove these upon request."
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2012 - 13:46 #3
det er muligt...
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2012 - 14:23 #4
Man kan ikke vende rettighederne om ved at skrive at man skal frabede sig at ligge på en side. Hver firma har hver deres betingelser omkring brug af logo osv og kan du ikke læse dig til det skal du reelt set spørge om lov først.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 14:37 #5
Tidligere havde jeg en side med alle disse Ikoner på og hørte aldrig noget for det De er dog ikke ægte jeg har selv lavet ikonerne. Du må vel ligesom på eksperten bruge links hvis du vil hjælpe andre ? Jeg bruger den stadig på min PC. når jeg uploder link her på Eksperten:
http://gratisupload.dk/vis_billede/675711/
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 14:45 #6
Og som  keysersoze rigtig skriver skalman spørge om tilladelse jeg lavede hjemmeside for en handikap organisation for det tidligere Sdr jydske Amt. og der fik jeg udstukket retningsreglerne men kan desværre ikke finde hvor de ligger mere. men alle sagde ja og nogle undrede sig over at vi overhovedet skulle spørge!