Avatar billede mjdigital Nybegynder
17. marts 2012 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linux & Windows :)

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogle har prøvet f.eks. vha. VirtualBox at have Linux som Host og Guest Os som er Windows.

Meeeen her kommer det andet, Windows er f.eks. D drevet og linux er på C drevet.

Linux skal kunne emulere D drevet i VirtualBox, så jeg kan lave så ikke grafik tunge ting gennem VirtualBox, og skal jeg spille Battlefield logger jeg ind i Windows Only.

Nogle der ved hvordan pokker man gør det?!
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2012 - 13:17 #1
hjælpefilen:
Advanced Topics / Advanced storage configuration / Using a raw host ....
så er det bare at læse.

Warning
Raw hard disk access is for expert users only. Incorrect use or use of an outdated configuration can lead to total loss of data on the physical disk. Most importantly, do not attempt to boot the partition with the currently running host operating system in a guest. This will lead to severe data corruption.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
17. marts 2012 - 13:20 #2
Så hvad du siger, er det rent faktisk kan lade sig gøre! :) Du skulle vel ikke ha prøvet at gøre det?

Grunden til jeg overvejer at skifte, er at jeg er ved at være SÅ træt af windows og den slowdowns. Flere mener ikke linux er ligeså slem til det.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2012 - 14:25 #3
før du spurgte havde jeg ikke selv set muligheden - men det lyder faktisk som en god idé til mit brug også. Til alt held har jeg en ekstra disk, så jeg kan klone mit system, og så prøve det der uden at ødelægge min opsætning.
Så tak for spørgsmålet - nu kan jeg køre dualboot uden at skulle boote for at skifte bare for at se/lave en lille ting på det andet system.
(som du kan se, så har jeg ikke prøvet det endnu)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
17. marts 2012 - 16:48 #4
Linux på C drevet.. den er lidt svær at forstå ;)

Men det første problem der dukker op i mit hoved ville være grafikkort driverne?

Men lidt søgning gav dette resultalt: http://www.dedoimedo.com/computers/virtualbox-3-directx.html spændende, så tak også herfra for et godt spørgsmål :-)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
17. marts 2012 - 16:57 #5
Er glad for i syntes om spørgsmålet :) Man kan sige, jeg vil IKKE bruge tunge 3D ting gennem virtualbox, ligemeget hvad.

Bare når jeg f.eks. skal ind og spil-programmere i visualstudio(og jaa ved der er andre programmer, men syntes bedst om det), så er det lidt nemmere at starte og så programmere løs.

Hvis/når jeg spiller BF3, LoL eller andet, så køre jeg da det klart gennem windows rent.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
31. januar 2013 - 12:50 #6
Lukker :) Da det ikke er aktuelt mere.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
31. januar 2013 - 12:50 #7
svar