Avatar billede janos Nybegynder
17. marts 2012 - 18:04 Der er 1 løsning

Router opsætning

Har investeret i en D-Link Router DIR-825 for primært at optimere mit trådløse netværk.

Mit netværk består som udgangspunkt af en Zyxel Prestige 2602R-61 router (Telenor) og en D-Link switch (begge placeret i den fjerneste ende af huset) som fordeler til forskellige enheder heriblandt en Synology 207+ server og min primære stationære computer, som er placeret andetsteds i huset.
I værelset med min stationære computer har jeg kablet den nye D-Link router til switchen og den stationære computer til D-Link routeren.

Problemet er nu, at jeg ikke kan se/få adgang til bl.a. serveren fra min stationære computer.

De fleste enheder på mit netværk er tildelt faste IP-adresser (ex. 10.0.0.5)Styresystem - Win 7
Avatar billede janos Nybegynder
18. marts 2012 - 00:15 #1
Har selv fundet løsningen ved at grave dybt i manualen :-)