Avatar billede n-emy Nybegynder
18. marts 2012 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved ekstra login på trådløse netværk

Hejsa

Jeg har 2 bærbar computere, og på den ene har jeg et lidt irriterende problem. Jeg tager tit på cafe mm. og arbejder, og på mange cafeer er netværket åbent, men man skal logge på deres egen specielle login (ved at gå ind i browseren bliver du ført til en loginside hvor du så skal logge ind / oprette en bruger hvis du ikke har gjort det før). Problemet er, at på den ene af mine maskiner kommer jeg aldrig frem til den login side når jeg prøver at gå ind i browseren og tilgå en side, jeg får bare en "kunne ikke oprette forbindelse til den valgte side"-fejl.

Det virker fint på min anden maskine og har også virket fint på førstnævnte før i tiden. Er der en indstilling man kan slå til/fra eller er der nogen der ved hvordan man fikser det så ville jeg blive meget glad :)
Avatar billede megasejgamer Nybegynder
18. marts 2012 - 12:39 #1
det problem har jeg også haft. jeg er ikke den store it ekspert men jeg kan da prøve at hjælpe dig(:. på den af computerne hvor du kan logge ind på internettet kan du prøve at kopiere det som der står oppe i adressefelltet når du logger ind over på den anden maskine (når du selvfølgelig er på netværket (:. det virkede for mig. vh will.
Avatar billede squize Nybegynder
30. marts 2012 - 11:29 #2
Prøv lige at tjekke på den pc der fejler om der under internet indstillinger er angivet en proxy server.

Og/eller om der er sat en fast ip adresse/Gateway eller lignende inde under dit trådløse netkorts indstillinger.
Avatar billede n-emy Nybegynder
07. april 2012 - 19:24 #3
Førstnævnte virkede ikke, prøver squize's forslag på tirsdag når jeg er ved netværket igen :)
Avatar billede n-emy Nybegynder
25. november 2012 - 19:37 #4
Lukker