Avatar billede jes64 Nybegynder
18. marts 2012 - 15:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemmer med min router?

Hej

Jeg har en dlink router mærke dir655.og windows vista styre system.

Den har fungeret i lang tid. Men pludselig fungerede min router ikke mere? :-( Jeg kan ikke få forbindelse til internettet igennem min router længere?. Jeg forstår det simpelthen ikke :-(

Jeg har prøvet at nulstille routeren og slukke for den og genopsætte routeren.Men det hjælper ikke?.

Jeg har også kørt netværksdianosereing på forbindelsen.Der kommer denne besked frem: kan ikke opnå forbindelse med www.microsoft.com via DNS.serveren?. Serveren er muligvis nede?.Kontakt internet udbyderen eller netværkadministrator.Det har jeg gjort med der er igen fejl på vores interne lokale internetforbindelse eller forbindelsen ud af bebygelsen.

Jeg har også kontaktet dlink som er producenten på routeren. De har gennegået opsætningen for min router med mig. Men der er så vidt vi kan se ingen problemmer med opsætningen?.

Mit netværk er opsat på følgende måde: Min router er koblet til internets forbindelsen i væggen. ( vores lokale internetforbindelsen her i bebyggelsen."Nianet")

Vi har for et stykke tid siden fået installerede switches på vores lokale server her i bebyggelsen. Hvilket også gjorde at jeg ikke kunne opnå forbindelse via min router. Men efter at jeg fik hjælp af producenten til opsætnng af min dlink router havde jeg ingen mere problemmer i flere måneder.

Jeg har talt med dlink suport igen og vi har gennemgået opsætningen igen. Men fandt igen problemmer med routeren.Jeg har chjecket status for dlink routeren i opsætningen og der står at den er ved at etablere forbindelse til internettet. Men intet sker?.

Jeg kan godt opnå forbindelse til internettet når jeg forbinder computeren direkte via kabel til kontakten i væggen.

Håber at I kan hjælpe mig?.

Kan I også fortælle mig hvordan jeg giver de poing som jeg har " ude " skylder :-)
Avatar billede jes64 Nybegynder
18. marts 2012 - 15:36 #1
Hej igen.

Jeg glemte at skrive der i min forbindelse via min router står at jeg kun har forbindelse " lokalt "
Avatar billede jes64 Nybegynder
20. marts 2012 - 15:57 #2
Jeg har løst problemmet selv ved at afstallere dlink routeren og købt et mega billigt og super godt abonnement på bredbånd :-)
Avatar billede jes64 Nybegynder
29. maj 2012 - 14:45 #3
Jeg har selv fået løst problemet :-)