Avatar billede louis4 Nybegynder
18. marts 2012 - 15:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computeren vågner op af dvale af sig selv. Hvad kan der være galt?

Hej

Min computer går nogle gange i gang af sig selv, selv om den er i slumre- eller dvaletilstand. Det vil sige, at den vågner op af dvalen eller slumringen.

Hvad kan jeg gøre, for at forhindre dette? Og hvad skyldes det?
18. marts 2012 - 15:36 #1
... prøv lige at HELT afbryde evt. (inter)net forbindelse først ...

Mistanke om "Wake-On-Lan" princippet...
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 15:41 #2
Nogle gange? Har du lagt mærke til et "mønster"?

Måske er det Wake on Lan. Gå ind i bios og deaktiver det. http://lmgtfy.com/?q=wake+on+lan+disable+bios
Avatar billede louis4 Nybegynder
18. marts 2012 - 15:45 #3
pdtidsen;

Hvad betyder det, at jeg deaktiverer "wake on lan"?
Er det bare en funktion der giver trådløst internet "magt" til at gå ud af dvale?
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 16:05 #4
Ja det er det - blandt andet.

DK wikipedia: http://da.wikipedia.org/wiki/Wake_on_LAN
EN wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 01:57 #5
Ellers prøv at se under Disk manager (Device manager). Se om musen er sat til at vække computeren fra dvale. Det er ikke altid nødvendigt at flytte på musen for at vække computeren, rystelser fra gulvet går til bordet og derfra til musen, og det kan være nok.
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 08:56 #6
Musen kan da kun vække op fra standby? Dvale kræver jo et tryk power-knappen.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 14:00 #7
Det kommer an på hvad der står under Control panel - Power option.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 23:30 #8
Jeg har lige konstateret, at rystelser på computerbordet også kan tænde computeren via tastaturet.
Avatar billede louis4 Nybegynder
08. maj 2012 - 22:30 #9
Har tjekket det med dvale og musen. Det er ikke det.

Andre forslag?
Avatar billede louis4 Nybegynder
15. juli 2012 - 15:21 #10
Uden svar lukker jeg spørgsmålet.