Avatar billede trine_uldall Nybegynder
20. marts 2012 - 17:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejlvisning efter hacking

Dette site www.detlilleinstitut.dk blev hacket for nogle måneder siden, og vises nu rigtigt i web browsere men med fejl på smartphones (i hvert fald min htc). Korrekt på iphone. Er der nogen, der har bud på en forklaring, + løsning?
Bedste hilsner Trine
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 18:02 #1
Nu er det blot et gæt, men kunne det være fordi den er lavet bedre til den ene smarthphone end den anden? (Blot et gæt) et godt råd er at du kontakter webmasteren og spørger/fortæller om det :)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
20. marts 2012 - 18:53 #2
hmm det er mig :-(
Derfor vil jeg gerne ordne det...
Dit forslag er godt, jeg er lidt spændt på om løsningen er enkel... for jeg ved ikke, hvordan jeg ser, om du har ret.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 19:29 #3
#2 Det gør det jo kun nemmere, men mit bedste forslag er at lave en test udgave af siden og så lave det fra bunden og så gå efter at det vises korrekt på htcen.. og så kigge igennem hvad forskellen er hvis der overhovedet vil være en forskel ;) (Det kan os være browseren i dine smartphones.. (Jeg ved ikke hvilke der bruges i dem)
Avatar billede darwind Nybegynder
20. marts 2012 - 21:13 #4
Hvis du kan i din browser på din HTC telefon, så prøv at ændre agent strengen til noget andet - fx iOS og se, hvordan den ser ud efterfølgende. Siden ser dybt mystisk ud på min Galaxy Nexus også både i Google Chrome og stock browseren, så mon ikke det har noget med agent strengen at gøre?
Der må nødvendigvis stadigvæk ligge et eller andet på serveren, som gør, at man bliver redirected til en anden side. Har du eksempelvis nogle checks for at se om det er en mobilbrowser og hvilket OS det er fx?
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
22. marts 2012 - 11:35 #5
Interessant læsning.
@darwind:
Udbyderen siger, at de ikke kan vurdere, om der ligger noget på serveren, da de ikke har noget at gøre med indholdet på vores hotel. Er det ikke et lidt underligt svar? De burde da være eksperter i at støvsuge hoteller for den slags.
Hvad mener du med de der checks, du taler om?
Jeg har aldrig hørt om agent strenge, men jeg må se, om jeg kan få noget teknisk hjælp.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2012 - 15:00 #6
#5 Har du en offline backup liggende? Hvis så bed webhotel udbyderen om en nulstilling så den renses helt ud og så smid den "sikre" kode op igen.. Normalt så burde ens webhotel kunne følgende, men kommer an på hvem der er vært for siden :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2012 - 15:04 #7
#5 Jeg slog siden lidt op og endte ved værten: unoeuro.com

Der står virus og spamfilter, men der står ikke noget om hvilken form for support dernæst, men som beskrevet ovenfor.. ud over det så vil jeg da påpege webbot.dk (Har selv webhotel ved dem) og der får man god support :) (Dog kan svar tid variere lidt meget..) og så er prisen os lav ved dem :)
Avatar billede darwind Nybegynder
23. marts 2012 - 23:42 #8
#5 - det virker jo som om der bliver lavet et eller andet redirect, når man rammer hjemmesiden fra en Android telefon. Din browser sætter et "fodspor" i form af en "User Agent String" (http://www.useragentstring.com/). Denne agent streng kan en hjemmeside kigge på og gøre forskellige ting ud for, hvad resultatet er. Checks'ne laves som regel vha. JavaScript (er ikke webprogrammør, så ved ikke umiddelbart om man kan lave det på andre måder...). Vha. JavaScript kan man sende brugeren forskellige steder hen fx eller vise en dialogbox, tegne siden en anden farve, oversætte den til et andet sprog osv osv. Jeg tror i dit tilfælde, at der bliver lavet et redirect til en anden side ud fra et eller andet specifikt i agent strengen.

Hiv evt. alt koden ned fra siden og kig alle sider igennem, om der er et eller andet JavaScript eller lignende, hvor der tjekkes på agent strengen.

Alternativt prøv bare at deaktivere alt JavaScript på siderne og se om det gør en forskel på Android.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
11. april 2012 - 11:23 #9
Tak for alle jeres kommentarer, undskyld jeg ikke har svaret, det blev lige påskeferie.
Jeg ved ikke hvem af jer, jeg skal give point, jeg synes I begge har været hjælpsomme. Kan jeg give til jer begge?
Så må jeg se, hvornår jeg får tid til at løse det...
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
21. april 2012 - 15:42 #10
Darwin - skriv svar, så du kan få point.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
11. maj 2012 - 14:59 #11
Nå, jamen Blueeyez, så - hvis du vil have point, så skriv SVAR
:-)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
23. maj 2012 - 17:18 #12
Lukket