Avatar billede KimK1703 Nybegynder
21. marts 2012 - 08:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

cURL / wp_remote_post: Virker ikke i Wordpress plugin

Hej Eksperter,

Jeg er igang med at udvikle et wordpress plugin, som henter data fra et andet site via en post funktion.

Desværre kan jeg simpelthen ikke få post-funktionen til at virke inde fra wordpress plugin'et, uanset om jeg bruger deres indbyggede wp_remote_post eller cURL.
Jeg har prøvet at køre koden uden for wordpress, og der virker den fint.

Kode fra plugin:
[code]
$handle = curl_init();
curl_setopt($handle, CURLOPT_URL,  $url);
curl_setopt($handle, CURLOPT_RETURNTRANSFER,  true);
curl_setopt($handle, CURLOPT_POST, true );
curl_setopt($handle, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true );
curl_setopt($handle, CURLOPT_POSTFIELDS,
array('postfield' => 'indholdafpostfield'));

$result = curl_exec($handle);
[/code]

Kode fra main site:
[code]
mysql_query("INSERT INTO table (x, y, z, w, q, e, r) VALUES
('', '".$_POST[postfield]."', '', '', '', '', '')");
[/code]

Jeg har med vilje fjernet alt database sikkerhed, for at kunne debugge.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
21. marts 2012 - 11:37 #1
Umiddelbart, kan jeg ikke se nogle problemer med den kode du har vist her, men det burde der jo heller ikke være, når du fortæller at det virker.

Jeg tror nærmere problemet ligger i, hvordan du har implementeret i dit plugin. Kan du evt. vise os hele din plugin fil/filer? :)

Overvej evt. at benytte curl_setopt_array(), istedet for curl_setopt(). Det er bedre når man har mange options, da det kan give et performance boost. :)
Avatar billede KimK1703 Nybegynder
22. marts 2012 - 10:21 #2
Hej DeeDawg,

På baggrund af din kommentar lavede jeg lidt mere debugging og fandt problemet - mine øjne og manglende søvn :D

Hvis du smider et svar skal jeg nok give dig point :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
22. marts 2012 - 12:28 #3
Ja, det hjælper som regel altid med en god nats søvn.

Skal gerne tage imod dine point, men mon ikke 200 point er lige i overkanten? Ja det må du selvfølgelig selv om, men jeg synes du skal dele dem op, og tage resten selv. :)