Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
21. marts 2012 - 18:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cookie udløb

Hey,

Jeg er ikke udvikler-haj, men har lidt drilleri med, at min hjemmeside husker indhold af indkøbskurven i 7 dage og det er jeg ikke tilfreds med.
Efter lidt søgen mener jeg, at jeg har fundet den kodestreng som skal manipuleres. Desværre ved jeg bare ikke hvordan.
Her er koden:

                        //Set the cookies to expire in 7 days
                        DateTime dtNow = DateTime.Now;
                        TimeSpan tsMinute = new TimeSpan(6, 23, 59, 0);
                        cookie.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie2.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie3.Expires = dtNow + tsMinute;

Mit spørgsmål:
Hvordan får jeg rettet koden så cookien kun holder i 20 min?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. marts 2012 - 19:39 #1
Jeg mener du skal lade Expires være tom, så er det en session cookie. Den holder i 20 mins med mindre du har session timeout til andet.

Men ellers sæt dit TimeSpan til 20 minutter, den står til hhv

6 timer, 23 minutter, 59 sekunder.

Så må det være til at regne ud :) undersøg så lige selv om det rent faktisk er 40 mins, altså session timeout + cookietimeout.

/J
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
21. marts 2012 - 21:24 #2
Hej,

Så dette må udgøre 20 min?

                        //Set the cookies to expire in 7 days
                        DateTime dtNow = DateTime.Now;
                        TimeSpan tsMinute = new TimeSpan(0, 0, 20, 0);
                        cookie.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie2.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie3.Expires = dtNow + tsMinute;

Ovenstående virker ikke.

Hvis jeg skal gøre dit første forslag med at lade Expires være tom - er dette så løsningen?

                        //Set the cookies to expire in 7 days
                        DateTime dtNow = DateTime.Now;
                        TimeSpan tsMinute = new TimeSpan();
                        cookie.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie2.Expires = dtNow + tsMinute;
                        cookie3.Expires = dtNow + tsMinute;