Avatar billede public2 Nybegynder
22. marts 2012 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overdrag DNS fra gratisDNS til ny host (.com domæne)

Hej alle eksperter,

Da det er første gang jeg har prøvet dette er jeg lidt i tvivl om proceduren, som omhandler overdragelsen af DNS kontrollen.

Det drejer sig om en hjemmeside, som jeg har lavet for en kunde, selv hoster på min server og via gratisDNS.dk har jeg også DNS kontrollen.

Nu vil kunden så gerne have overdraget kontrollen over DNS'en, men vil stadig gerne have hosted siden (de fysiske filer på webserveren) hos mig.

Hvordan gør jeg i forhold til at overdrage DNS'en? Da det er et .com domæne, tænker jeg at det ikke har noget at gøre med DK-Hostmaster, hvis de da overhovedet skal inddrages i det.
Jeg er ikke bekendt med hvilken host min kunde har valgt, men er det bliver jeg naturligvis informeret om, men er det den nye host der skal foretage sig noget i forhold til at anmode om DNS kontrol?

Håber I kan hjælpe og kan kaste lidt lys over det her.
På forhånd tak for hjælpen

- Emil
Avatar billede swiatecki Novice
22. marts 2012 - 15:40 #1
når det er .com-domæner skal du bruge en "flytte"-kode (auth-code), og dit domæne skal "låses op" således det kan flyttes.
Avatar billede swiatecki Novice
22. marts 2012 - 15:40 #2
Hvilket du klarer hos gratisDNS
Avatar billede public2 Nybegynder
25. april 2012 - 09:17 #3
Hej Swiatecki,

tak for dit svar. Det hjælp lige med den sidste forståelse :-)
Hvis du lægger et svar her så giver jeg dig pointene.
Avatar billede public2 Nybegynder
23. juli 2012 - 19:27 #4
Lukker