Avatar billede 39212 Nybegynder
22. marts 2012 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Links virker ikke i Google Chrome

Jeg har forsøgt at installere Google Chrome. Det lykkedes og Chrome blev installeret som standard browser.
Der sker imidlertid det at når jeg klikker på et link i en e-mail starter Firefox. Derfor har jeg helt afinstalleret Firefox. Nu sker der så det at IE 10 starter, når jeg klikker på et link enten i en e-mail eller på skrivebordet. Derfor afinstallerede jeg også Internet Explorer 10.(Jeg kører Windows 8 Consumer Preview).
Når jeg så nu klikker på et link kan adresserne ikke findes. Kopierer jeg link adresserne ind i Chrome er der ikke noget i vejen, ligesom jeg kan starte fra bogmærker.
Jeg er helt novice med Chrome, så jeg aner ikke om dette er et let eller svært spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2012 - 21:09 #1
der er et sted i computeren hvor du kan ændre hvilket program der åbner de forskellige filer (også links) men ved ikke helt med win8 :)
Avatar billede 39212 Nybegynder
22. marts 2012 - 21:12 #2
Hvor er det i Win 7?
Avatar billede Chianti Nybegynder
22. marts 2012 - 21:38 #3
Har du valgt Chrome som standardbrowser? Det gør du under svensknøglen i øverste højre hjørne, "Valgmuligheder" og "Gør Google Chrome til min standardbrowser".
Avatar billede 39212 Nybegynder
22. marts 2012 - 21:43 #4
Ja, det står der også aller først i mit spørgsmål.
Avatar billede 39212 Nybegynder
23. marts 2012 - 00:07 #5
Det ser ud som om at både Firefox og Google Chrome er standard browsere på samme tid. Jeg fatter ikke hvad der sker.
Jeg må virkelig have hjælp. Jeg kan ikke slukke for Google Chrome som standard browser!!!
Avatar billede 39212 Nybegynder
23. marts 2012 - 15:04 #6
Af uransalige grunde er det lykkedes mig at få Google Chrome til at virke. Efter at have downloadet 4 eller 5 gange virkede det pludselig og Chrome blev den eneste standard browser og jeg kunne nu også loade sider fra links.
Dermed synes problemet at være løst selvom jeg ikke aner hvad der har været årsagen.
Der er stadig lidt andre problemer med en side der ikke vil vises i Chrome, men det er nok et andet problem.

Sagen er derfor lukket