Avatar billede pmnielsen Novice
25. marts 2012 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

link button

Hej

Er ved at lave nogle af mine links om til knapper.

Hvad er den smarteste måde.

1. <Form method=link action.......

2. Noget java-script
  <INPUT TYPE="button" onClick="parent.location='page.html'">

3. Noget helt andet ?

Har også prøvet
<button>
<a href='sbcstalistik.php'>Statistik</a>
</button>
det virker i chrome men ikke i IE.
så det kan ikke bruges.
Avatar billede pstidsen Novice
25. marts 2012 - 22:05 #1
Hvad med et billede af knappen? Så kan du jo selv bestemme hvordan den skal se ud? Det er selvfølgelig en besværslig løsning hvis det er mange links. Dog er det en grafisk flot løsning.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
26. marts 2012 - 06:24 #2
1. Absolut ikke.

2. JavaScript er vejen frem, hvis du vil benytte en knap med standard styling, som link.

Benyt dog <button> elementet istedet, da <input> kun bør benyttes i en form. Udover det, har det altid været en misforståelse at definere en knap med <input> - når vi har et seperat HTML tag, og at det jo sjovt nok ikke benyttes til input fra brugeren.

<button type="button" onclick="location='http://google.dk'">Link</button>

3. Hvis du ønsker fuld kontrol over hvordan knappen skal se ud, kan det anbefales at benytte et helt normalt <a> element, som du så enten styler med ren CSS eller ved hjælp af grafik - som pstidsen foreslog i #1.
Avatar billede pmnielsen Novice
26. marts 2012 - 13:37 #3
1. Det er sku et svar der er til at forstå

2. Jeg ved ikke helt om det kan blive et problem hvis nogen har slået java-script fra. kan man lave noget der fortæller man skal slå JS til når man trykker på knappen.(hvis der er slået fra)

3. Vil gerne kunne rette det hele i html filen, så billede skal det ikke være. men <a> og noget css kunne måske gost bruges til noget.

Ser lige om der kommer mere inden jeg lukker.
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2012 - 16:42 #4
<ole>

At linke sider op med JavaScript gør, at de ikke indekseres af søgemaskiner. Derudover er links nettets standard navigationsværktøj - det er knapper ikke. Der er med andre ord ikke nogen gode argumenter for at bruge knapper til navigation

/mvh
</bole>
Avatar billede pmnielsen Novice
30. marts 2012 - 21:05 #5
Løsningen bliver nok <a> med noget css,lyder som om det er den bedste løsning. send svar.
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2012 - 21:23 #6
Ellers tak. Jeg samler ikke point, så det må blive en af de andre  =)
Avatar billede pmnielsen Novice
10. april 2012 - 20:51 #7
Tak for hjælpen alle sammen.