Avatar billede Birnestorm Nybegynder
28. marts 2012 - 14:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny computer, studie og (meget) let gaming

Hej!
Jeg har efterhånden kigget efter en ny computer i et par måneder, men er ikke kommet frem til en endnu. Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg kigger efter en computer, der skal bruges til studie (universitet) så den må gerne kunne holde et par år. Derudover må vægten gerne være så lav som mulig, men samtidig skal computeren være hurtig både i opstart og når man bruger den. De spil jeg spiller er f.eks. Red Alert og Sims, så ikke verdens mest krævende spil.

Computeren skal meget gerne have en lang batteritid.

Jeg er faldet lidt for en Lenovo model: Lenovo Ideapad U400, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man faktisk kan købe den.. Kigger jeg de forkerte steder?

Derudover har jeg kigget på Dells XPS 14z, da jeg godt kan lide at de har dvd-drev. Dog vil jeg ikke gerne højere op i pris en den (ca. 7500,-) http://www.dell.com/dk/p/xps-l412z/pd

Håber i kan guide lidt :-)
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
28. marts 2012 - 14:28 #1
Vil helt klart anbefale dig DELL'en.

Har selv XPS15z'en og den kører absolut perfekt. Den har kørt næsten  2000 timer, brugt til gaming, almindelige programmer som word, mail etc. Alt kører perfekt og i total harmoni.

Min lidt større skærm giver en batterilevetid på ca. 5 timer, men var fra ny oppe omkring 8 timer. Men den er alså også brugt intensivt, og sider næsten altid i laderen. Men den holder nu til en et normal møde på 4, til 5 timer uden opladning. Det vil jeg gå så vidt at sige at det er ganske godt gået.

Lækker skærm, tastatur og generel brugeroplevelse.
Avatar billede zoso Novice
29. marts 2012 - 01:11 #2
Når det kommer studie bærbare er vægten altid en god retningslinie. Dertil kommer behovet om ydeevne, design, kvalitet osv. Størrelsen på skærmen har endvidere en central rolle for at opfylde behovet om den rette studie bærbar.

Udfra dit budget og behov er disse bærbare fremragne valg.
ASUS U36SD er utrolig støjsvag, behagelig kølig og kører 6-7 timer på en opladning ved læsning/skrivning.
ASUS ZENBOOK UX31E har et ultradesign med en vægt på kun 1,3 kg. Denne nye ultrabook-serie hører til topklassen blandt dets konkurrenter, såsom Apple's MacBook Air. Du må dog desværre undvære et cd/dvd-drev.

Disse to bærbare er begge fantastiske valg med deres flotte design, ydeevne og kvalitet i særdeleshed.
Du kan dog sagtens nøjes med en bærbar i en eller to prisklasser længere nede. ASUS N43SN med en skærmstørrelse på 14" er et super godt tilbud og Lenovo ThinkPad Edge E320 på 13,3" har en god vægt.

Hvis du dog ikke kan nøjes med 13-14" skærme og ikke er bange for at slæbe rundt på en tungere bærbar, men bare må have en 15,6" skærm for at tilfredstille dine spil-mæssige behov, er disse tre bærbare fra ASUS med god grafik og hurtig processor rigtig gode valg. Der hersker dog ingen tvivl om, at X53SM er det bedste valg med en i7 processor og en kraftig prisnedstigning.
Avatar billede Birnestorm Nybegynder
29. marts 2012 - 09:33 #3
Jeg har også et generelt godt indtryk af Dell-maskinerne og det lyder til at de også holder i længden.

"Min lidt større skærm giver en batterilevetid på ca. 5 timer" Vil det sige at en mindre skærm giver en lidt kortere batterilevetid?
Det antal celler et batteri har er det lig længden af batterilevetiden? Altså jo flere jo længere batteritid?

Tak for de mange forslag zoso, skærmen må helt sikkert gerne være 13-14", har også kigget på Asus-Zenbook, men ender nok med at vælge den fra grundet det manglende cd/dvd-drev.

Kan i give mig en forklaring på hvorfor Lenovos Ideapak U400 ikke kan købes nogensteder i DK?
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
29. marts 2012 - 12:39 #4
En større skærm skal bruge lidt mere energi, og dermed batterilevetid. Alt andet lige vil en 13, 14" holde lidt længere. Der sider et 8 cells batteri i min XPS15z. Ved ikke om det er det samme for 14z.
Nu skal man altid tage batterilevetid for værende vejledendende. Det afhænger at mange ting. Men jeg kan uden problemer holde liv i min XPS 4, til 5 timer mens jeg tager notater under et møde - Altså med skærmen tændt uafbrudt. Der er efterhånden installeret en masse gejl på den, og det kan godt være at disse processor kører i baggrunden uden mit vidende, og dermed trækker batteriet ned. Men fra ny og helt ren kørte den 8 timer.

Dell's XPS serie er godt bygget. (Har ikke haft andet, men set maget andet - som bestemt ikke lever op til DELL kvalitet) og kan kun anbefale dem.

hvis dit valg falder på ASUS eller lignende uden CD/DVD drev kan man købe dem som ekstern hardware.
Avatar billede Birnestorm Nybegynder
30. marts 2012 - 12:59 #5
Jeg siger tak for hjælpen, og ender nok med at vælge Dell's xps 14z :-)