Avatar billede blackscorpion Nybegynder
03. april 2012 - 01:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udskiftning af color fra border*

Hej E.

Sidder og har brug for en Reg.Exp streng til at søge og erstatte følgende:

Eksempel:
border-top-color: 1px solid #CCCCCC;
border-left-color: 3px solid #FFF;
border-right-color: 2px dotted #AAA;
border-bottom-color: #000000;

Mål:
border-top-color: 1px solid #003649;
border-left-color: 3px solid #003649;
border-right-color: 2px dotted #003649;
border-bottom-color: #003649;

-------

dvs. ALLE steder hvor der står noget med border, skal farven udskiftes til 003649.

Sidder og er igang med at ændre i et PhPBB3 forum theme, og skal have udskiftet alt hvad der hedder borders, og er ved at blive sindssyg over at skulle ændre det 300+ steder.

Så har hentet WildEdit, som kan søge i flere filer, med reg.exp streng.

Nogle der har et bud ?

Undskylder for evt. typos, men har sovet ca. 2x3 timer siden søndag morgen.
Avatar billede mireigi Novice
03. april 2012 - 09:22 #1
Den her burde kunne gøre det:
(?<=border+[\w\W]+:[\w\s\d]+)#[\w\d]+;

Finder alle forekomster af #??? og #?????? der står efter noget med border på samme linje.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
03. april 2012 - 11:09 #2
Hvordan vil en evt. replacement reg. se ud ?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
03. april 2012 - 11:13 #3
kan fortælle dig at WildEdit ikke accepterer den, Invalid Regular expression. :(
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
03. april 2012 - 11:57 #4
har selv løst det.

dette virkede:

search: border(.*?): #(.*?);

replace: border\1: #003949;