Avatar billede nuckiear Nybegynder
08. april 2012 - 12:45 Der er 6 kommentarer

S-VHS stik omformer?

Hejsa
Jeg har et video kamera som kun har s-vhs udgang.. Kan jeg få en omformater som omformere det til composite rød gul hvid stik som jeg kan stikke i mit tv kort? Såfald man kan hvor så?
08. april 2012 - 12:59 #1
Avatar billede pstidsen Novice
08. april 2012 - 13:50 #2
Blot sådan en: http://www.av-cables.dk/s-video-til-composite/

Få ryddet op i dine spørgsmål!!
Avatar billede nuckiear Nybegynder
08. april 2012 - 16:10 #3
De er ryddet op....

Det er jo ikke sådan et stik?

Det skal jo gå fra svhs til composite rød hvid gul????
Avatar billede pstidsen Novice
08. april 2012 - 22:11 #4
Der er stadig to meget gamle..

Når du siger S-vhs er det så ikke bare et S video (sådan en: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/S-video-connection.jpg)? Hvis ja, så er der jo ikke lyd i stikket og derfor er der jo ikke rød og hvid (som er lyd) i den anden ende, men kun gul (som er billede).. Hvis du har en lydudgang (måske minijack??) samme sted som S-Video, så kan der overføres lyd.
Avatar billede nuckiear Nybegynder
08. april 2012 - 23:59 #5
Ja jeg fandt også lige ud af svhs kun var lyd :)

Men kameraet har 2 udgange.. et svhs og et jack som der følger en ledning med til, i den anden ende af den ledning er der et gult video stik og et andet som jeg ikke lige kan gennemskue hvad er... det er ikke stik som det gule video stik, og det er hellere ikke sådan et stik som man kan sætte ind i en discman... jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal kalde det, men jeg ville gerne have en omformer til det som kan blive til et jack stik som kan gå ind i line ind på lydkortet...

Men hvad kan sådan et stik hedde....
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 00:01 #6
Tag lige et billede af det stik. Det er jo umuligt at sige hvad det er ;-)