Avatar billede pcdl2 Praktikant
11. april 2012 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om dette site?

Hej eksperten
Vi har lanceret et nyt website der hedder bobeo vil gerne have lidt feedback på brugervenligheden af dette site
Linket er: http://www.bobeo.dk
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2012 - 12:10 #1
Forvirrende. Kommer ind på sitet og aner ikke hvad det handler om. En side jeg ville klikke væk fra med det samme.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. april 2012 - 12:24 #2
Synes ligesom at der kun er en menu når jeg åbner den. Måske en lille velkomst eller noget grafik der viser hvad det egentlig handler om.
Avatar billede lizielita Nybegynder
11. april 2012 - 12:48 #3
Hjemmesiden er en gang rod. Det giver mig stress at kigge på den.
Viser at personerne bagved dem ikke arbejder organiseret og strukturet. Håber at det er konstruktiv kritik :-)
11. april 2012 - 13:55 #4
pcdl2, meningen med websiden er vel, at den skal anvendes.  Til den ende er der to ting jeg synes er særdeles vigtige:  For det første at sitet henvender sig til en klart defineret målgruppe (eller et par målgrupper,) den ene procent (eller mindre) af nettets brugere som sitet henvender sig til, og at det klart lyser ud af sitet hvem målgruppen (eller målgrupperne) er.  For det andet at der er et klart centralt budskab til denne målgruppe.  Folk kikker normalt ikke mange sekunder på en side før de klikker videre, med mindre de i løbet af de par sekunder opdager, at 'hov, det er vist lige noget for mig, og det ser ud til at jeg kan bruge det.'

Jeg har nu kikket lidt nærmere på sitet for at svare på spørgsmålet.  (Normalt ville jeg, i lighed med #1, have klikket videre.)  Det ser ud til at en målgruppe er de der mener at have et indhold at 'dele med hele Danmark.'  Det skal man finde og klikke  på den lille tab 'bobeo' for at finde ud af.  En anden målgruppe må vel så være de der, forhåbenligt, kikker på og gør brug af det delte indhold.  Som minimum vil jeg derfor foreslå på et opfaldende sted og med stor font at skrive en introduktion som:

'Her kan du dele dit indhold med hele Danmark.  Du kan på mindre end to minutter oprette dig, gratis, som medlem og placere dit indhold på siden.

Her kan du finde interessante artikler, gode tilbud, og nyttige tips. Find de seneste indhold her på siden eller søg indhold per kategori.'

Man kunne tænke sig, at menuen for oven bliver flyttet ned i en side-kolonne og at introduktionen bliver placeret for oven.

Men i synes at gøre det så bredt, ingen begrænsninger for hvad indholdet kan være, at det nok bliver svært at generere interesse.  Man kunne tænke sig, at i oprettede flere forskellige sites, hver for bestemte kategorier indhold.

I synes heller ikke at være kræsne med hensyn til kvaliteten af indlæggene.  De fleste indhold jeg har kikket på synes simpelt hen at være kommercielle annoncer som en virksomheds indehaver har 'delt' uden at tilføje noget som helst personligt.  (Der er en undtagelse, artiklen om Wordfeud.)  Udtrykket 'delt af ...' skaber en forventning af noget mere personligt end bare en annonce.Der burde i måske kræve, at der skulle være noget til sidens brugere, der går ud over hvad de får gennem standard annoncer, måske specielle tilbud eller tutorials i brugen af genstandene.

I har åbenbart, og af gode grunde, en begrænsning på længden af de korte tekster på forsiden, men hvis teksten er længere ville jeg foreslå et 'læs mere' link.  Det virker underligt at der står 'Vælg ime'  eller 'hent byens'.

Måske var det ikke sådanne kommentarer du forventede, og jeg håber ikke du synes jeg er alt for negativ, men at i kan have nytte af mit 'feed-back.'
Avatar billede pcdl2 Praktikant
11. april 2012 - 14:05 #5
Tak christian det var lige sådan noget jeg håbede på at få tilbage
vil helt klart bruge det du har skrevet til viderudvikling af sitet
Avatar billede lizielita Nybegynder
11. april 2012 - 14:18 #6
Christian Belgien. - Er det andet du er god til? Du giver en rigtig dyb god kommentar, som jeg selv forventer når jeg skriver.
Man føler sig virkelig hjulpet
11. april 2012 - 14:50 #7
lizielita, tak for roserne.  Vi siger til en vis grad det samme - når jeg selv opretter et spørgsmål håber jeg på hjælp ikke alene til at forstå, at jeg gør noget forkert, men også, og frem for alt, forslag til hvad jeg skal gøre i stedet.  pcdl2, tak for points.
Avatar billede lizielita Nybegynder
11. april 2012 - 14:58 #8
Flot! Velfortjent roser