Avatar billede foodear Praktikant
15. april 2012 - 11:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 8600gs grafikkort vil ikke starte ...

Hej Eksperter

Jeg sidder med en Medion stationær som er født med Vista, nu har jeg så købt en Win7 licens og installeret win7.

Jeg får en fejl 43 i enhedshåndteringen (enheden kan ikke starte) og lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få grafikkortet til at virke, det skal siges at det virkede lige i starten, men efter nogle minutter og en genstart stoppede kortet med at virke. Jeg har haft bios batteri ude, grafikkortet ude, hentet nyeste driver og opdateret Windows, men lige meget hvad så vil den bare ikke...

Den har tidligere haft "hikke" under Vista, det løste jeg med en systemgendannelse, men den løsning kan jeg ikke bruge nu da det er en clean install og derfor ingen gendannelsespunkter.
Er der et klogt hovede der har en mulig løsning på mit problem, jeg vil jo helst ikke ofre alt for meget på denne gamle pc

Evt. nogen der ligger inde med et PCI express grafikkort de vil af med til en billig penge

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede foodear Praktikant
15. april 2012 - 11:46 #1
Det skal lige tilføjes at maskinen er fri for støv og ikke bliver varm. (ca. 40 grader ifølge speccy)
Avatar billede Poopmaster6000 Nybegynder
15. april 2012 - 11:54 #2
Har du installeret driveren eller opdateret den?
Avatar billede foodear Praktikant
15. april 2012 - 12:10 #3
Hvorfor ligger du svar poopmaster6000?

Hvis du læser min beskrivelse står det der ...

Win7 indeholder den korrekte driver, men jeg har også prøvet med
nvidias driver uden held
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2012 - 12:41 #4
lav en test hvis det er muligt med burn in test på graffikkort

http://www.passmark.com/products/bit.htm

ofte kan man tage graffikkortet ud af maskinen samtidig med batteriet på bundkortet i et par minutter

samle igen og gå i bios og save

prøv med det gratis slimdrivers at opdatere alle dine drivere
der kan være ret mange

altså

slimdriveres ikke download der koster pemge

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede foodear Praktikant
15. april 2012 - 14:41 #5
@treatmenice, det er afprøvet inden denne tråd var startet, men tak anyway.. Løsningen bliver et nyt kort: kr. 269.- har jeg set et til og det er iøvrigt med 512 Mb ram, dobbelt så meget som det gamle kort.

/Foodear
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 05:24 #6
Husk lige at Windows 7 godt nok har en del drivere inkluderet, men det er ofte drivere der virker til en bred vifte af enheder og de er ikke optimeret til de specifikke enheder der måtte være.

Dette gælder bl.a. også chipset driverne, som Windows 7 godt nok finder og derfor ikke sætter udråbstegn eller spørgsmålstegn ved, men desværre er de sjældent perfekte og da chipsettet ligesom er knudepunktet for alle andre enhder, så kan det godt forårsage fejl ved disse.
Avatar billede foodear Praktikant
16. april 2012 - 09:32 #7
Tak Wally, det var også en tanke der strejfede mig.

men nu er der opstået et andet problem, jeg har isat et nyt ASUS grafikkort i maskinen, men ak nu vil den da slet ikke starte, PSU kører, men det er også alt. Ingen lys i lamperne, ingen blæsere ingenting overhovedet, strømstricket med bios batteri virker hellernot, så hvad nu ?

jeg mener selv at jeg er rimelig hardcore når det gælder PC rep og har igennem tiderne samlet/repareret adskillige maskiner , men præcis denne skod Medion giver mig flere grå hår i hovedet end godt er.

Flere tricks derude ??
Avatar billede foodear Praktikant
16. april 2012 - 11:47 #8
heureka !!

Så er der hul igennem ...

fremgangsmåden var ud med alle kort (tv, extender, grafik) Ud med bios batteri og vente ...... Nyt grafikkort og nyt bios batteri.

Der sad en logitech mini usb modtager i en af portene og den havde jeg overset, ud med den og maskinen starter som den skal..

treatmenice ledte mig på sporet og wally kom med brugbare input så I må dele pointene.

Læg venligst svar så vi kan få lukket

tak for hjælpen :-)
Avatar billede foodear Praktikant
16. april 2012 - 12:03 #9
Tilføjer lige at Windows Vista´s evindelige kratten på harddisken i denne Medion model er forsvundet, efter at den fik Win7.

:-) :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 12:25 #10
ok
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 18:06 #11
Er glad for at høre at problemet er løst.
Pointene er dog uden interesse. :)
Avatar billede foodear Praktikant
16. april 2012 - 18:34 #12
Ok Wally

treatmenice points er dine pånær 1 som går til poopmaster6000 for at ligge svar uden at jeg har bedt om det !!

Så lærer man reglerne, eller noget.

Tak for hjælpen allesammen :-)