Avatar billede Chickencry Novice
18. april 2012 - 20:23 Der er 9 kommentarer

LagSpike

har et nyt problem med min computer... nogle gange når jeg spiller omkring hver 10-20 min så kommer der en kæmpe lag spike hvor computeren bare siger er mærkelig lyd (skal prøve at beskrive lyden "Brrrrrrrrrrrrrrrrr"), Hvis i skal bruge mer info så bare sig hvad jeg skal finde. :) Mange tak!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. april 2012 - 22:42 #1
Skriv system specifikationer.

Hvis du ikke kender dem, så download HWmonitor.

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Skriv dine specs (hardware,gfx,ram,cpu,osv.) herinde.

Hvilket spil drejer det sig om? Er det generelt?
Avatar billede Chickencry Novice
19. april 2012 - 17:21 #2
Her og tak for hjælpen :).
Corsair Enthusiast Series TX750 V2 - 750W
Antec Nine Hundred Two V3 - ATX Sort
LiteOn iHAS122 - SATA Intern DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Sort
Seagate Barracuda 7200.12 - 3.5? SATA-600 1TB
XFX Radeon HD 6950 - 2GB
16GB DDR3 1333MHz CL9 Kingston (4x4GB)
Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 1.0) - ATX AM3+
Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev2 Multi
AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz Processor - 6MB AM3
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. april 2012 - 13:42 #3
Corsair TX750 skulle være rigeligt til det system.

Du har ikke overclocket noget af det? Hvis du har mulighed for det, kan du så måle temperaturen ved idle og ved load?
Avatar billede Chickencry Novice
21. april 2012 - 01:00 #4
Hey min computer har godt nok stået tændt i omkring 8-9 timer men der står at min amd graphic card er 65 celsius.
Avatar billede Chickencry Novice
21. april 2012 - 12:18 #5
og ja det kan også ske når jeg bare surfer på nettet eller ser en youtube vid. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal måle temperatur ved idle og load? er load bare temperatur når jeg spiller, og idle når jeg ikke laver noget.
load : 65 celsius
idle : 40-45 celsius
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. april 2012 - 17:12 #6
#5 Idle er når computeren er "passiv", dvs. ved surfning på internettet, youtube, musik, osv. Load er ved gaming, benchmarking, m.m.

Men din temperatur fejler ihvertfald ikke noget, hvilket spil drejer det sig om helt specifikt? Er alle dine drivers up to date?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. april 2012 - 17:13 #7
Ellers så prøv og hent CCleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Og skan registeret og ret eventuelle fejl.

http://www.driverupdate.net/

Slimdrivers er også godt til at tjekke om alle drivers er up to date, jeg bruger det dog ikke selv.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. april 2012 - 17:21 #8
Hvis det stadigvæk ikke løser problemet, så bliver du muligvis nødt til at køre memtest86, bare for at tjekke om det skulle være fejl på rammene.

Derudover så vil jeg anbefale at du åbner kommandopromt og skriver sfc /scannow bare for at tjekke at alle systemfilerne er intakte. Det kan dog tage lidt tid.
Avatar billede Chickencry Novice
21. april 2012 - 18:29 #9
Tusinde tak skal lige ned og købe ind og vil så derefter prøve alle de steps.
Du skal vide at jeg virkelig værtsætter din hjælp og ville være fuldstændig lost uden. :)
Mange tak! skal nok skrive en raport når jeg har prøvet det alt sammen.
Mvh Glad Gamer