Avatar billede thebayzer Nybegynder
28. april 2012 - 09:09 Der er 4 kommentarer

Regnbue

Alle kender denne regnbue fra Aros i Århus: http://www.kulturturretur.dk/?p=718 . Hvordan laver jeg en linie - eller bar - i photoshop hvor farverne fader fra den ene farve til den næste og viser alle regnuens farver ? Lidt a la dette: http://www.psdgraphics.com/wp-content/uploads/2009/04/rainbow-colors.jpg , men med en mere blød overgang fra nuance til nuance
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2012 - 09:15 #1
Der er som standard en regnbue gradiant i Photoshop - prøv med den.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. april 2012 - 11:27 #2
Avatar billede danco Nybegynder
28. april 2012 - 12:55 #3
Alternativt kan du , hvis det giver bedre mening for dig. Vælge at sætte en række af kasser ved siden af hinanden ved at bruge rectangel tool. og derefter smide en gussian blur henover for at lade dem fade.
Det er dog hurtigere og lettere at bruge gradiant, som du iøvrigt også kan bruge blur på eller indstille det direkte i din gradiant.

Husk dog altid at arbejde i lag. Det gør dit arbejde meget lettere.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2013 - 08:45 #4
Hvad sker der???