Avatar billede the_julle Praktikant
02. maj 2012 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

8-port switch med jord til skærmede kabler.

Hej alle.

Findes der ikke en switch, som kan jorde alle netværkskabler man tilkobler. Tænker på mine skærmede kabler, som meget gerne til forbindes til jord.

Jeg har fundet denne switch som umiddelbart opfylder mine andre krav: 8 porte, gigabit og grøn. Men ingen jord?
http://www.edbpriser.dk/switch/d-link-dgs-108-id-6503391.aspx?q=dgs-108

Alex
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. maj 2012 - 00:01 #1
Normalt fører man kablerne ind i et krydsfeltspanel, der er grundet og derfra kører man så uden grund til switchen.

Grunden til at du ikke rigtigt finder noget udstyr med STP-stik direkte er at man jo netop ønsker at føre den spænding der måtte være på skærmen væk fra netværket.
Fører man det indtil switchen, så er skal switchen grund holdes adskilt fra netværkskablet grund for at åbne denne effekt.
Avatar billede the_julle Praktikant
05. maj 2012 - 09:55 #2
Okay :S Er der et alternativ så jeg kan få ground'et mine kabler?
Avatar billede the_julle Praktikant
07. maj 2012 - 18:13 #3
Jeg har fundet en jordledning liggende i skunken også. Kan jeg bruge den eller skal det være en separat jord (det har almindelig mennesker jo ikke?)...

Hvis ja, så presser næste spørgsmål sig på: Jeg har ikke et patch-panel, hvor jord kan tilsluttes. Mon man på en snedig måde kan lodde (eller andet smart?) en ledning fast på RJ45-stikket (se link) og trække denne ledning hen til jordforbindelsen, se billedet:

RJ45-stik:
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/netvaerksstik/modularstik_skaermet_rj45_cat_5_6_kabler_1_stk_7272_da.html

Billede af mit jord-kabel i skunk:
http://i162.photobucket.com/albums/t244/the_julle/20120505_171606.jpg
Avatar billede Wally1973 Praktikant
08. maj 2012 - 18:10 #4
Du burde kunne finde et billigt panel, hvilket også klart er den bedste løsning.
Avatar billede the_julle Praktikant
08. maj 2012 - 19:19 #5
Er det noget du kan hjælpe mig med? Er helt grøn inden for dette felt.

Skal bruge 8 porte, og det er til gigabit (lexcom 250).
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. maj 2012 - 00:38 #6
Oversigt over Lexcom produkter.
http://www.schneider-electric.dk/documents/brochurer/lexcom-haandbog-2010.pdf

Video til demostration af Lexcom produkter, incl. patch panel med jord.
http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1088008065

Et eksempler på patch paneler til salg.
http://www.wattoo.dk/elartikler/datamateriel/rackskabe/patchpaneler#producent=53
Avatar billede the_julle Praktikant
10. maj 2012 - 23:49 #7
Tak for dit svar!

Findes der virkelig ikke mindre end en 24-port panel?

Mere vigtigt for mig er dog stadig jord. Det er smart nok at man bare forbinder én jord, men jeg ved stadig ikke hvor den anden ende skal forbindes til?
- Til jord-stikket i skunken?
- eller kan man bare forbinde til radiator-rør?
- eller skal jeg tage jord fra min stikkontakt i væggen?
Avatar billede the_julle Praktikant
10. maj 2012 - 23:50 #8
Og hvor vigtigt er det med jord på skærmede kabler?
Avatar billede the_julle Praktikant
17. maj 2012 - 22:46 #9
Flere kommentarer?
Avatar billede the_julle Praktikant
14. juli 2012 - 16:49 #10
Lukker tråden.