Avatar billede Jokopol Nybegynder
03. maj 2012 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Simlås

Jeg vil købe en mobiltelefon, men er usikker på købet hvis den har simlås. Kan jeg få den fjernet for eksempel fra 3 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2012 - 22:59 #1
Ny telefon?

Det er kun Iphones der leveres simlåste idag.
Avatar billede sand321 Nybegynder
03. maj 2012 - 23:02 #2
Hvis du er ude af binding kan du (gratis) få den låst op ved at kontakte teleselskabet den er låst til.

Ellers er det som regel muligt at gøre det selv med det rigtige software og et kabel, men det afhænger lidt af hvilken telefon det drejer sig om?
Avatar billede Jokopol Nybegynder
03. maj 2012 - 23:18 #3
Det er en sony Xperia™ S jeg har i tankerne.
Avatar billede benzon Praktikant
03. maj 2012 - 23:36 #4
Altså hvis du skal handle telefon hos 3, så tjek for guds skyld op på om det er brandet software!!!

Der er intet være end 3 branding da de så skal gennemgå opdateringer fra Sony før de kommer til din telefon...

Der ud over, har du læst lidt op på Sony Xperia S? http://www.pcworld.dk/art/216193/test-sony-xperia-s-i-store-batteriproblemer

PCworld siger i hvertfald der er problemer med batteri tiden på den, min One X holder en hel dag, trods rimelig brug, mange smser, en del opkald og ikke mindst email, og web surfen.

P.s.
3's priskrig er et PR-stunt - slutprisen er dyrere!

Så hold lige øje med du ikke bliver tørret godt og grundigt!!

3 Mindstepris 4.408,00
Telenor Mindstepris 3.824,00
TDC Mindstepris 4.653,00
CallMe Mindstepris 4.189,00
Telia Mindstepris 4.156,50
M1 Mindstepris 3.956,09
CBB Mindstepris 3.978,00

Som du kan se er der RIGTIG mange penge og spare hvis man lige kigger efter hos de forskellige selvskaber, TDC er klar dyrest skarpt efterfulgt af 3, og billigste er lige pt. Telenor, dog skal man handle hurtigt da de pt holder fødselsdag og giver 20% på abbo.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 13:22 #5
#3
Så er den ikke simlåst.
Jeg undrer mig lidt over hvorfor #2 blev accepteret som korrekt svar?

#4
Telenors mindstepris er 3.368 kr.
Der er nemlig rabat på telefonen, jo flere timer man vælger :)
Avatar billede Jokopol Nybegynder
04. maj 2012 - 13:32 #6
Nu har jeg læst lidt ind på den og batteri problemerne er mere eller mindre blevet løst med næste opdatering. Jeg takker for prissammenligningerne i #4. Der må lukkes for tråden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 13:38 #7
#6
Du har accepteret et svar - men jeg undrer mig...
Sony Xperia S leveres ikke simlåste, så hvad er korrekt i det svar?
Avatar billede Jokopol Nybegynder
04. maj 2012 - 13:56 #8
Jeg gad have muligheden for at skifte teleselskab når bindingsperioden er ovre og det kan jeg. Det var svaret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 14:24 #9
Ja det skriver du, men det accepterede svar er ikke svaret på det du spørger om :)
Avatar billede Jokopol Nybegynder
04. maj 2012 - 14:41 #10
"Hvis du er ude af binding kan du (gratis) få den låst op ved at kontakte teleselskabet den er låst til." Det synes jeg at jeg gjorde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2012 - 15:30 #11
Jeg har ikke hørt om at nogen teleselskaber låser deres telefoner længere, udover Iphone?