Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 16:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Garmin kort

Hej alle

Jeg sidder og kæmper med at opdatere kortene på min 4 år gamle Garmin GPS til bilen.

Problemet består i, at enheden ikke dukker op på hverken min, eller nogen af de andre PC'er jeg har prøvet at koble den til.

Det gælder både windows xp samt windows 7. Jeg har tilmed hentet de nyeste USB drivere til Garmins enheder på Garmins hjemmeside, samt installeret det software som efter sigende er nødvendigt for at PC og GPS enhed kan kommunikere.

Hvad søren gør jeg galt? Er det nødvendigt at have et SD kort i GPS'en, før at den registreres på min PC? På nuværende tidspunkt er dens kort ikke installere på et SD kort, men bare i enheden.

Når jeg sætter den i USB indgangen, så lyser GPS'en og der er tydeligt en forbindelse - den dukker bare ikke op under enheder der er tilsluttet PC'en.

Jeg har prøvet at sætte et SD kort i siden (oprindeligt et 1gb SD kort fra mobil, men sat i en større SD ramme som passer i enheden) - uden held.

Hvad gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 17:14 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 17:18 #2
PS: Det er ikke nødvendig at have et SD kort i GPS'en, det har jeg aldrig haft, og jeg kan fint opdatere........Skal bare vælge et kort, som ikke er for stort til hukommelsen i GPs'en. Men det skal den nok selv gøre opmærksom på, hvis lager kapaciteten overskrides.  :-)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 17:32 #3
Jeg prøver at følge din guide nu, men den kan slet ikke indlæse min GPS, når jeg når til registreringen.

Communicator Plugin registrerer dine tilsluttede enheder. Dette står der til uendelig tid.

Hvad kan problemet skyldes? USB kablet virker fint til at tilslutte andre enheder.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 17:42 #4
Jeg har nu hentet en WebUpdater, som beskrevet i dette link;

http://www.ehow.com/how_5152344_update-nuvi.html

Programmet kører på PC'en, men når jeg trykker "find enhed" så finder den ingen. Til trods for at GPS'en er sat i, og lyser.

Den siger så, at jeg måske skal sætte min GPS til "Garmin" eller "Host".

Men det fremgår ingen steder hvordan det gøres?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 17:49 #5
har du fulgt brugervejledningen til din model, for at registrere den på Garmin?

Se under Registrering af din enhed i linket....
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 18:03 #6
Ja, jeg når til punktet med at koble min GPS til PC'en, mens jeg er på siden om produkt registrering. Problemet er så, at den ikke kan indlæse min GPS.

Jeg har googlet og googlet på problemet, og da den ikke bliver vist på min PC som en USB enhed efter tilslutning, så konstaterer flere at der er problemer med USB funktionaliteten i enheden.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 18:08 #7
Hvilken model er din GPS?
Siger brugervejledningen ikke noget om løsning af problemer i den retning?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 18:13 #8
Jeg har lige været inde på MyGarmin, og kan se der er en opdatering til mit produkt.
Måske jeg senere i weekenden får tid til at opdatere, så vil jeg beskrive hvordan jeg gør trin for trin.
Jeg kan ikke helt huske fremgangsmåden, måske den også er forskellig fra model til model......
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 18:17 #9
PS: Min er en Nüvi 760
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 18:17 #10
Det er en Nuvi 250w

Og nej, der er ingen troubleshoot omkring mit problem, så vidt jeg har kunne se. Desværre.

Jeg er lidt ude i, at måtte ringe til deres service
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 18:42 #11
Jeg har fundet en engelsk manual, som har dit problem under troubleshoot:

1. Tag USB kablet ud af computeren
2. Sluk GPS'en
3. Sæt USB kablet i computeren og GPS'en, og den vil automatisk tænde

Hvis ikke det virker nu, er mit forslag evt. at prøve en anden USB port.

Her er den Engelske manual, jeg omtalte, se side 38: http://static.garmincdn.com/pumac/nuvi200_OwnersManual.pdf
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 19:15 #12
Har prøvet både det du skriver, samt andre usb indgange. Ingen forbedring, den vil simpelthen ikke indlæses! Men ja det kunne være interessant at høre hvordan din evt opdatering forløber
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 19:31 #13
Har du mulighed for at prøve på en helt anden computer?
Der kunne måske også være problemer med hun-stikket i GPS'en?
Jeg har desværre ikke rigtig flere forslag......

Min opdatering skal nok gå godt, har aldrig haft problemer med den. :-)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
04. maj 2012 - 20:17 #14
Jeg har prøvet på 3 computere.. Ingen held.. Jeg ringer til garmin, kan ikke se andre udveje. Men mange tak for hjælpen, læg du bare et svar..
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2012 - 20:32 #15
Velbekomme, læg også selv et svar, og tag de fleste point tilbage. Håber Garmin kan hjælpe dig videre.
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. april 2014 - 11:35 #16
Ville vældig gerne høre din løsning på problemet - sidder med det selvsamme dilemma!