Avatar billede toksvig Praktikant
10. maj 2012 - 23:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Program til journalisering, gerne interaktion med outlook!

Hej med Jer.
Jeg har et lille nyopstartet konsulentfirma, hvor jeg skal håndtere nogle oplysninger på nogle personer.

Jeg har brug for, en form for journaliseringsdatabase, der kan håndtere journalisering, (fx af person, kontaktoplysninger, journalisering af mødereferater, påmindelse for næste møde)
Altså grundlæggende simpelt journalisering.
det må meget gerne kunne spille sammen med outlook calender, samt kunne journalisere mails derfra.

Findes der en eller anden form for relativ billig løsning hertil?

Jeg ved det er et relativt åbent spørgsmål, men har brug for nogle indspark hertil.

På forhånd tak..

PS: Aner ikke om det er den rigtige kategori..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. maj 2012 - 23:56 #1
Outlook kommer faktisk i en version med en såkaldt Business Manager.
Det er Microsoft der laver den, så den er fuldt ud integreret med Outlook.

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-business-contact-manager/outlook-2010-med-business-contact-manager-funktioner-og-fordele-HA101808863.aspx
Avatar billede supertekst Ekspert
10. maj 2012 - 23:58 #2
Hvis ikke der skulle være et færdigt system, der passer - så kunne der nok konstrueres et via integration af forskellige applicationer i Officepakken.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. maj 2012 - 00:01 #3
Glemte lige at sige at mange små virksomheder har købt Office i en Business version, hvor Business Manager faktisk er med.
Den skal bare installeres, så kig lidt på din Office pakke.
Avatar billede toksvig Praktikant
11. maj 2012 - 00:28 #4
Halløjsa..
Jeg har business versionen, og har også "rodet med manageren, og jeg syntes virkelig jeg har forsøgt at få det bedste ud af den,  men jeg syntes bare den er tåbelig omstændig.
Den er jo meget minded mod registrering af kunder, og salgsopfølgning. Og det er på ingen måde det jeg skal bruge den til.

Mit firma håndterer nogle udviklingsforløb for nogle personer, hvortil jeg har brug for at registrere person/kontaktdata, mødereferater, opgaver m.fl.)

Jeg ved ikke om det gav lidt mere mening..
Avatar billede toksvig Praktikant
11. maj 2012 - 00:30 #5
Jeg har også prøvet med OneNote, men igen, så syntes jeg bare jeg lander på noget der ikke rigtig fungerer så hurtigt og smidigt, som jeg gerne vil have det til.. Jeg tror ved One Note, at "begrænsningen ligger i alle mulighederne", hvis i forsår.. ?!"
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. maj 2012 - 16:49 #6
Må indrømme at jeg heller ikke kender meget til Business Manageren.
Jeg vidste bare at den var der. :)

Jeg ved ikke lige hvad der ellers er af muligheder, så måske andre kan hjælpe her. :)
Avatar billede toksvig Praktikant
11. maj 2012 - 20:47 #7
Wally: Det kan som sagt godt være, at BM kan fungere, men jeg kan bare konstatere, at den er fyldt med alle mulige og umulige finter, så man næsten ikke kan undgå at miste overblikket..
Og det er egentlig det jeg syntes generelt er gældende for de programmer jeg har snuset til.
Jeg efterspørger en helt og aldeles simpel løsning.
Men tusind tak for alles indspark, løsningen er, efter at have snakket med Mr. Supertekst, at få lavet en simpel access løsning.

I må alle gerne få del i pointene som tak fordi I gad bruge lidt på spørgsmålet her.

Smid et svar alle, også siger jeg som skrevet, tusind tak for Jeres respektive indspark..
Avatar billede supertekst Ekspert
11. maj 2012 - 23:05 #8
Iflg. ovennævnte - som erfares med tak - deltager jeg ikke i point..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. maj 2012 - 12:50 #9
Godt du har fundet en vej fremad.
Pointene er jeg dog ikke interesseret i. :)
Avatar billede toksvig Praktikant
25. maj 2012 - 11:56 #10
..Jo jo.. Ydmyghed er da altid en god ting.. Men jeg ville nu rigtig gerne have givet Jer alle point, for Jeres tid..
Men så må jeg jo tage dem tilbage igen.. :)

Men endnu engang tak for Jeres indspark..

God pinse
Avatar billede supertekst Ekspert
25. maj 2012 - 12:34 #11
også god pinse herfra..
Avatar billede supertekst Ekspert
21. oktober 2012 - 18:20 #12
Fik du så en Access-løsning?
Avatar billede toksvig Praktikant
21. oktober 2012 - 20:00 #13
Hejsa.
Stadigvæk den løsning vi snakkede om, men aktuelt venter jeg på, at det projekt jeg skal bruge det til, skal igennem en off. udbudsrunde, hvorfor jeg ikke vil iværksætte nogen før jeg har en afklaring af om jeg skal fortsætte med projektet.
Men som nævnt, er det stadig det vi snakkede om, der er i spil..
Så når det på et tidspunkt er på plads, hører du nok fra mig.
Mvh Claus
Avatar billede supertekst Ekspert
21. oktober 2012 - 22:29 #14
Hej Claus

Ok og tak..