Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 18:44 Der er 14 kommentarer

Mappe navn skal have endelser istedet

Hej,

Jeg håber i kan hjælpe mig her.

Jeg har eks nogle links til:

xxx.dk/submit
xxx.dk/signup

de skal alle vise siden:
xxx.dk/submit.php
xxx.dk/signup.php

Men det gør de ikke.. hvordan ændrer jeg det?

Jeg har prøvet med redirects i serveren men problemet opstår når der er kald i scriptet..

Eks.
/submit?file=1

Det er et script jeg har købt..
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 20:44 #1
Samme problem ved html filer?

Er det ikke bare at mapperne submit og signup indeholder en fil der hedder index.php ? Hvis ja, så er det helt som det skal være. Du skal så ændre index.php til submit.php og lægge filen ud i roden.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 21:07 #2
Der er ingen mappe der hedder /submit

Der linkes blot til xxx.dk/submit

men den burde vise hvad der er på xxx.dk/submit.php

kan du følge mig?

Har set andre sider med samme script, hvor det fungerer fint.
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 21:11 #3
Er der samme "problem" med andre php oh html filer?
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 21:18 #4
Du skal ind og rode med .htaccess

Normalt er problemet den anden vej (man vil gerne FJERNE .php). Til det er der mange løsninger på google. Prøv at se om noget kan hjælpe dig til at gøre det den modsatte vej =)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 21:23 #6
Okey jeg forklarer det nok lidt forkert..

Her er eksemplet:
på fitnessmodeller.dk er der et link til "hot"
som linker her til:
http://www.fitnessmodeller.dk/hot

Siden virker ikke.. men det burde den.

hvis jeg manuelt skriver /hot.php så vises siden..

men det er ikke meningen..
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 21:31 #7
dårligt eksempel når hot.php ikke eksisterer pt...

brug http://www.fitnessmodeller.dk/fast.php

istedet.
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 21:32 #8
http://www.fitnessmodeller.dk/hot.php virker heller ikke..

Jeg vil nu også mene det er helt som det skal være. Sådan er det også ved mig. Hvis http://www.fitnessmodeller.dk/hot skal virke så skal du lave en mappe der hedder hot og i den lave en fil der hedder index.php Indholdet i den fil skal være det samme som i hot.php

Fidusen er at når en browser får af vide at den skal gå ind på xx.dk/navn så kigger den efter en MAPPE der hedder navn og IKKE en fil. Når den har fundet mappen navn så finder den filen index.

Håber det hjalp.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 21:36 #9
Her virker det bare fint:
http://demo.9gagclonescript.com/fast

Og filen er altså ikke i en mappe.. den hedder bare fast.php og ligger i roden..
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 21:44 #10
Er du nu også sikker på det? For ja, det ligner det, men det tror jeg altså ikke den gør. Hvis den gør så har de været inde og rode med .htaccess og det er noget kompliceret noget.

Gør som jeg skriver i #8. Det virker (og jeg tror 9gagclonescript gør det samme).
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 21:50 #11
Ok jeg kan prøve at flytte lidt rundt på dem :)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 22:20 #12
Ok det er i hvertfald ikke meningen med scriptet man skal lægge dem i mapper og omdøbe til index.php :)

http://www.fitnessmodeller.dk/submit/

Så må det være den anden vej rundt..?

Nogle forslag :) ?
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
15. maj 2012 - 22:51 #13
hvis jeg bare gerne vil have .php på.. hvordan gør jeg så ?

har ikke rodet med .htaccess før..
Avatar billede pstidsen Novice
16. maj 2012 - 14:44 #14
Ok det er i hvertfald ikke meningen med scriptet man skal lægge dem i mapper og omdøbe til index.php :)
Jo, det ER meningen. Det er er altså basal programmering (eller man kan vel knap nok kalde det programmnering)... Det du gør forkert er, at du skal lægge ALLE filer og mapper der har noget af gøre med scriptet ind i mappen. Jeg kan se på fejlmeddelelsen at det bl.a. er include/functions/import.php og include/config.php. Du skal ikke bare lægge filerne ind, men HELE mappen include. Du kan jo også se på fejlmeddelelsen at filen index.php bliver fundet. Det gjorde den ikke før.

Du er godt på vej. Du mangler bare lige det sidste :)