Avatar billede bitmatic Nybegynder
19. maj 2012 - 18:12 Der er 6 kommentarer

WCF service hos Surftown.

Hej,

Er der nogen der har haft held til at få en helt almindelig WCF service op at køre på et Surftown webhotel?

Jeg lægger filerne op, og prøver at tilgå .svc filen, men den gav mig en fejlmeddelelse (http error 404.3).
Nu har jeg så tilføjet en MIME type, men så downloader den bare svc filen i stedet.

Jeg fatter det ikke....
Avatar billede bokruse Nybegynder
21. maj 2012 - 08:43 #1
For en god ordens skyld: det kan lade sig gøre, at køre WCF på et Windows webhotel hos Surftown.

Hvilket domæne drejer det sig om? Jeg kan se at bitmatic.com er hostet på et Linux-webhotel, men WCF kræver et Windows webhotel.Har du allerede et windows webhotel, så kan en typisk fejl være, at der er valgt forkert version af .NET. Det kan du ændre under domæneindstillinger for domænet.

Bemærk, at jeg langt fra er ekspert i WCF eller .NET, så jeg skyder umiddelbart fra hoften. :)

Vh.
Bo Kruse
Surftown
Avatar billede bitmatic Nybegynder
21. maj 2012 - 11:53 #2
Hej Bo,

Det er et Windows webhotel.

Det drejer sig om hoopnote.com

Når jeg prøver at åbne http://hoopnote.com/hoopnoteservice/noteservice.svc så downloader den svc filen i stedet for at afvikle den.... Jeg må mangle en eller anden opsætning (??)
Avatar billede bokruse Nybegynder
23. maj 2012 - 09:41 #3
Det lykkedes mig at opstøve en mulig løsning.

Først og fremmest skal du tilføje følgende til web.config, hvis det ikke er gjort:

    <serviceHostingEnvironment aspNetCompatibilityEnabled="true" >
      <baseAddressPrefixFilters>
        <add prefix="http://www.stefantrabolt.dk"/>
      </baseAddressPrefixFilters>
    </serviceHostingEnvironment>

Dernæst skal du sikre dig at du har valgt ASP.NET 4.0 og sat den til integrated mode.

Sidst, så skal du oprette følgende handler i din web.config

<handlers accessPolicy="Read, Script" >
<add name="svc-Integrated-4.0" path="*.svc" verb="*" type="System.ServiceModel.Activation.ServiceHttpHandlerFactory, System.ServiceModel.Activation, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" preCondition="integratedMode,runtimeVersionv4.0" />
</handlers>

Se eks. her: http://tinypic.com/r/348j3v5/6

Det burde løse problemet.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
27. maj 2012 - 14:42 #4
Ok.... Så lykkedes det...

Mit website er jo hoopnote.com, men jeg havde lagt web-service'en på hoopnote.com/hoopnoteservice

Service'en virker hvis jeg bare ligger den i roden af sitet i stedet.

Jeg tror fejlen er, at /hoopnoteservice folderen ikke er angivet som værende en applikation, så IIS ikke prøver at afvikle det der ligger deri.

Så er spørgsmålet hvordan jeg sætter en subfolder op til at køre de ting der ligger deri som en applikation ??
Avatar billede bitmatic Nybegynder
18. juni 2012 - 10:10 #5
@bokruse; Læg et svar, hvis du vil have point :)
Avatar billede bokruse Nybegynder
22. juni 2012 - 11:09 #6
Sådan :)

Først og fremmest skal du tilføje følgende til web.config, hvis det ikke er gjort:

    <serviceHostingEnvironment aspNetCompatibilityEnabled="true" >
      <baseAddressPrefixFilters>
        <add prefix="http://www.stefantrabolt.dk"/ (...)
      </baseAddressPrefixFilters>
    </serviceHostingEnvironment>

Dernæst skal du sikre dig at du har valgt ASP.NET 4.0 og sat den til integrated mode.

Sidst, så skal du oprette følgende handler i din web.config

<handlers accessPolicy="Read, Script" >
<add name="svc-Integrated-4.0" path="*.svc" verb="*" type="System.ServiceModel.Activation.ServiceHttpHandlerFactory, System.ServiceModel.Activation, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" preCondition="integratedMode,runtimeVersionv4.0" />
</handlers>