Avatar billede Rapala Nybegynder
21. maj 2012 - 12:27 Der er 3 kommentarer

Fjernstyring af netværk fra mac

Hej!
Jeg skal fjernstyre en computer hjemme på kontoret i ferien.
Jeg havde tænkt mig at bruge teamviewer, men problemet er at jeg på den fjernstyrede computer skal bruge C5 der er et DOS-baseret program, så det fungerer ikke.

Vi har en VPN router stående og jeg ved at det for et års tid siden har fungeret på denne måde.
Hvordan kalder jeg op til VPN-routeren vha. internettet?

Hvis der er nogen der har en bedre løsning end VPN vil jeg også meget gerne høre om det.

MVH Jesper
Avatar billede KHHP Juniormester
21. maj 2012 - 12:34 #1
VPN kunne godt være en løsning, men så vidt jeg ved er C5 et program installeret i windows, og derfor kan du bruge Microsoft "Forbindelse til Fjernskrivebord" til Mac.
Bruger det selv. Måske kunne du også bruge LogMeIn.
Avatar billede Rapala Nybegynder
21. maj 2012 - 16:41 #2
Hvis jeg skal bruge VPN, hvordan gør jeg så?
Avatar billede KHHP Juniormester
21. maj 2012 - 16:59 #3
I mac: Systemindstillinger -> Netværk. Tryk på det lille plus i hjørnet og vælg VPC i grænseflade i dropdown-boksen.
VPN-type skal være den I bruger, hvilket nok er PPTP, men jeg er jo ikke i samme virksomhed som dig, så jeg skal ikke kunne sige det helt præcist. Giv den et navn.
Vælg nu din oprettede forbindelse/VPN og udfyld oplysningerne. Tryk på Anvend og derefter tilslut. Nu skulle det gerne virke.