Avatar billede rindomjensen Nybegynder
25. maj 2012 - 12:56 Der er 5 kommentarer

Dekryptering

Kan nogen hjælpe med at anvise, hvordan jeg får dekrypteret flg:
"11--1-11---1-111-1-1111----1-11--1-1111-----1".
Jeg har en formodning om der står "29", men jeg mangler forbindelsen ml. tallet og krypteringen.

på forhånd tak!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. maj 2012 - 16:50 #1
Det kan man ikke.
Der kan stå ALT...virkeligt ALT!

Det svarer til at du skal finde ud af hvordan en nyopdaget dinosaur-art ser ud, men du har kun fundet en enkelt knogle.
Avatar billede rindomjensen Nybegynder
26. maj 2012 - 13:22 #2
Hm...det skal have at gøre med DVD. Kan du sige noget om, hvordan man skriver 30 på denne måde og/eller, hvad det er for en slags kryptering?
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. maj 2012 - 01:26 #3
Du er virkelig nødt til at finde mere information om hvor den streng kommer fra, hvad den betyder og/eller hvad har lavet den
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:14 #4
Det er ikke muligt at sige noget som helst ud fra de informationer.
Enten skal du kende krypteringsalgoritmen eller også skal du have mulighed for at få en meget længere kendt tekst igennem den for at have en før og efter billede.
Et sidste alternativ er millioner af linjer af krypteret tekst.

Med de moderne metoder til at kryptere kan det dog tage flere dekader at finde formlen med en normal privat PC, der jævnligt opgraderes over tiden, hvis man benytter de 2 sidste muligheder.

Eneste brugbare vej er virkeligt kun den første mulighed.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2012 - 17:43 #5
fik du brudt koden eller skal du stadig have hjælp?