Avatar billede ferretsdk Mester
31. maj 2012 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Gamer bærbar?

Har tænkt mig at smide nogle kroner efter en laptop og den skal erstatte en stationær så den skal kunne køre diverse spil som wow, counterstrike, og meget andet.

Jeg har kikket på de 3 her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=ASNXRYQED004@store-elgigantenDK|ASNXRYQED003@store-elgigantenDK|SATP85012Z@store-elgigantenDK

har så et par spørgsmål, er der den store forskel i 8 eller 16 gigabyte ram?

og hvor stor en forskel er der på gforce 630 og 640?

og lige en sidste ting hvorfor har samme grafikkort så som NVIDIA GeForce GT 640M/2048 MB dedikeret og NVIDIA GeForce GT 640M/1024 MB dedikeret nogen gange 1gigabyte memmory og andre gange 2gigabyte når det har 100% samme navn har bare undret mig?
Avatar billede ferretsdk Mester
31. maj 2012 - 21:59 #1
Må hellere lige tilføje at max pris jeg vil give er 10.000kr men må selvfølgelig også være billigere :)
Avatar billede detziaw Nybegynder
31. maj 2012 - 22:43 #2
Til sådan nogle spil, så vil det være spild at have 16 GB ram. Du vil ikke kunne mærke forskel på det.

Der er en mærkbar forskel på 630 og 640. Det er svært at sige hvor stor forskellen er, men 640 kan køre flere spil på højere grafik-indstillinger.

Nu ved jeg ikke om du har besluttet dig for, at det skulle være en af de tre, men her er et 4. bud:
http://www.sharkgaming.dk/msi-ge70-0n-010ne.html

Der får du 650 grafikkort, som er bedre end de 2 forskellige du finder i dine forslag. Derudover er det lidt bedre ram. Desuden synes jeg personligt, at MSI leverer bedre kvalitet end Acer, men det er nok en smagssag.
Avatar billede Blaine Nybegynder
31. maj 2012 - 22:54 #3
Hejsa

Du vil næppe opdage de sidste 8Gb, så det er spild af penge.

For rangering af grafikkort, anbefaler jeg denne side:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Tallene er fra mange brugere, hvilket gør den statistisk stærk.
(640m er ca. dobbelt så hurtig som 630m).

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge denne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000010&gruppe=PCnotevision
Den er hurtigere på de væsentlige punkter til spil, (den er kun ringere på rammene, hvor det alligevel er lige meget), og med windows til 8.400,-

Med venlig hilsen
Avatar billede ferretsdk Mester
02. juni 2012 - 14:06 #4
Kan i to ikke smide et svar hver så jeg kan lukke tråden, kunne bruge info i begge svar så 50 points til hver.

Kan sige jeg besluttede mig for den acer med 8giga ram og geforce 640, syntes prisen var ok, men jo tror også selv MSI er lidt bedre som gamer maskine men elgiganten havde jo lige det der rentefrit lån som jeg ville gøre brug af derfor blev det til acer, de havde godt nok en MSI men med 540 grafikkort så det kunne være lige meget heh.
Avatar billede detziaw Nybegynder
02. juni 2012 - 14:11 #5
Bare i orden :-)
Avatar billede Blaine Nybegynder
03. juni 2012 - 09:07 #6
Hermed =)