Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2012 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SSD Cache når man anvender SSD Disk

Jeg er ved at shoppe efter bundkort, og jeg noterer mig at dette bundkort tilbyder SSD caching: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DELUXE/

Jeg planlægger udelukkende at anvende SSD harddiske i dette setup. Så der er vel ingen fidus i den SSD Caching teknik der nævnes på dette link? Det er vel kun hvis man anvender "Gammeldags harddiske"?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 07:31 #1
hvorfor nu det

her er et opsætning som jeg bruger

rervodrive x2 220 gb
her er et eksempel
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd-solid-state-disk-220-gb-id-4888097.aspx

men det behøver du ikke
de nye ssd diske er næsten lige så hurtige eller forstået på den måde at du opnår ikke lige nu det store med såpdan en stor investering
2 x 2 tb harddiske i raid o
det er hurtigt skal jeg lige sige dig og det virker

mit forslag

ssd harddisk på ca 120 gb fremtidssikret størrelse
2 x2 tb sata harddisake i raid
det er meningen man bruger sata diskene som lager eller til spil eller hvad du vil

husk at kigge på gamle spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/smajli

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 12:17 #3
Undskyld men jeg synes ikke helt du formår at at forholde dig til mit spørgsmål. Ellers formår du ikke at formulere dit svar klart nok.

Jeg var ikke ude efter efter hvad du bruger som setup, nogle links til nogle diske du synes er fede og information om at SSD i raid 0 er fedt etc.

Jeg spørger om der er noget som helst at vinde ved SSD caching, hvis du i forvejen anvender SSD disks.

Vedr. gamle spørgsmål så kan du selv kigge på dem. Du vil så bemærke at de stadig er åbne fordi de ikke er besvarede. Er det ikke meningen at man lukker når man har fået et svar. Vel ikke før?
Avatar billede rillebrille Nybegynder
02. juni 2012 - 16:41 #4
Nej, der er absolut intet at vinde i at bruge SSD caching fra asus, når du kører på en SSD...

og som en sidenote, så plejer at bygge min egen cache i form af at installerer på SSD'en, og så tilføje en alm. hdd, som jeg så mounter under C:\Users... så er alle brugerne og temp mapper osv på den alm. hdd, og alle programmer osv ligger på SSD'en...