Avatar billede dinky Nybegynder
05. juni 2012 - 09:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Arbejdsløn

Hvilken ydeslse indholder i en timeløn ex. en tømmer.. ?
Avatar billede mjansen Seniormester
05. juni 2012 - 10:26 #1
løn
ferie
sh
sygdom
uddannelse
mm.

Mener det er omkring 165% i forhold til den udbetalte timeløn

Så får en tømmer 200kr pr time har tømmermesteren reelle udgifter på 330kr

Så hvis en tømmermester tager 400kr + moms tjener han ca 70kr pr time på sin svend.
Avatar billede Bdev Nybegynder
05. juni 2012 - 10:26 #2
Det bliver du nok nødt til at uddybe, men som udgangspunkt kan man sige at du får en times arbejde for en timeløn. INGEN materialer og den slags - kun en times arbejde.

Det er ligesom hvis du sidder på kontor. En time på arbejde, giver en times løn. Ved godt der er mange der ikke er timelønnet, men tror godt pointen kan forstås :)
Avatar billede mjansen Seniormester
05. juni 2012 - 10:27 #3
udbatelte timeløn før skat!
Avatar billede Bdev Nybegynder
05. juni 2012 - 10:33 #4
@mjansen det var ikke en kommentar til dig. Jeg skrev inden din var kommet. Fin kommentar.

Jeg opfattede spørgsmålet anderledes, men som jeg skrev det skulle nok uddybes :)

@dinky har du fået et svar du kan bruge til noget???
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 12:01 #5
Ud over de nævnte i #1 skal lige bemærkes at en tømrerforretning normalt også har tegnet en forsikring til dækning af uheld på ansatte der kan være fatale. Denne forsikring er forholdsvis dyr.
Må komme ind under mm.
Avatar billede dinky Nybegynder
05. juni 2012 - 15:20 #6
Det jeg mener, hvis jeg bestiller et stykke arbejde af en tømmer betaler man så både for nedrivning og opsætning og pluds en timeløn, sådan han faktisk får dobbelt løn...?
Forde jeg spørger er fordi jeg lige har haft tømmer på og han tog både for nedrivnig, opsætning + timeløn...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 18:33 #7
Ikke forstået??
Har du fået et prisoverslag/tilbud på opgaven, og passer prisen ikke med dette?
Det er jo ikke unaturligt for an tømrer han nedriver før der genopbygges igen.
Hvordan er det specificeret?
Avatar billede dinky Nybegynder
05. juni 2012 - 18:44 #8
jeg betaler x antal kr. for nedrivning og x antal kr for opsætning pluds  x antal kr. påden tid han bruger på at sætte det op.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 19:01 #9
Nu er det meget forskelligt hvordan det gøres på.
I mit firma bliver tingene nøje penslet ud, så man kan se hvad man har betalt for.
Vi opdeler ikke på den måde du beskriver, men indskriver det i regningen så man kan se hvad man betaler for.
Nogle vil måske ryste lidt på hovedet over det, men vi har ingen klager fra kunder bagefter, fordi vi har gjort det på den måde.
Og til sidst i regningen kommer timerne, som viser de samlede timer for alle processer under hele forløbet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 19:10 #10
I nedrivningsfasen kan man have regninger fra andre firmaer, som har udført denne del.
Og i opbygningen er der nogle faste udgifter til materialer som jeg formoder er listet i den pris du snakker om, samt timeløn for arbejdet. Det må være på den måde det menes skulle jeg tro. Eller??
Men som jeg skrev før der er sikkert lige så mange måder (som firmaer) at gøre det på.
Avatar billede dinky Nybegynder
28. august 2012 - 13:21 #11
er der en somvil skrive et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 16:04 #12
ping