Avatar billede xWodak Nybegynder
14. juni 2012 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er denne pc pengene værd?

Er denne stationær pengene værd? http://topdata.dk/product.asp?product=7976
Leder efter en pc der kører godt, men den skal ikke kunne køre de mest krævende spil. Synes det lyder som en god pris, da der er skærm, keyboard og mus med.

I øjeblikket spiller jeg kun Minecraft og en smule CSS der ikke skal bruge en skid.
Avatar billede xWodak Nybegynder
14. juni 2012 - 15:38 #1
Har også kigget lidt på denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744834#extra
Lidt billigere, hvis man tænker på windows og trådløst netkort.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 15:49 #2
Altså:
8 GB RAM
Efter min mening er det alt for meget. Kører selv med 4GB RAM (Kan kun bruge 3GB) og Minecraft har aldrig brug for mere (efter min mening), har ihvertfald aldrig løbet tør for RAM.

i5 CPU
Kan jeg ikke rigtig sammenligne med min egen (Har AMD..) Men ved ikke om det vil være bedre at vælge i3..

GTX 560 GPU
Gamer grafikkort.. (http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-560).

Så syntes at den er lidt for dyr til hvad du skal bruge den til
Avatar billede xWodak Nybegynder
14. juni 2012 - 16:01 #3
Tak for svaret!

Vil begynde at lede efter en billigere computer så.

Hvad er bedst at gå efter? RAM eller Processor

Hvis vi nu siger jeg har den samme computer, men den eneste forskel er den ene har i7 og 4gb RAM og den anden har i5 og 6gb RAM. Hvilken pc har mindst lag ved spil?

Lige nu har jeg en computer med
Processor: P6100 (2.0GHz, 3MB L3 cache)
Grafik: ATI Mobility Radeon HD 5650
RAM: 4 GB DDR3

Men den lagger af helvedes til lige nu, den er dog også halvandet år gammel og fyldt med en masse lort.
Avatar billede xWodak Nybegynder
14. juni 2012 - 16:03 #4
Skal lige ændres lidt.

Den ene har i7, Quad Core, 4gb RAM

Den anden har i5, Dual Core, 6gb RAM
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2012 - 16:24 #5
Den her: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem og så en opgradering til 570 grafikkort. 560 er for dårligt.
Avatar billede xWodak Nybegynder
14. juni 2012 - 16:34 #6
Uhh den er ret dyr :/

Især når man tænker på jeg ikke skal bruge den til s meget, tror jeg har fundet en rigtig go en faktisk. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744870#extra
Men hvad siger i? I er jo experterne! ;-D
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2012 - 17:15 #7
#6: Sorry...
Leder efter en pc der kører godt, men den skal ikke kunne køre de mest krævende spil. Synes det lyder som en god pris, da der er skærm, keyboard og mus med.
Havde ikke læst ordet "ikke". Troede du var på udkig efter en psykogamer :D
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2012 - 17:18 #8
Snakker vi nu bærbar? :o
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2012 - 17:19 #9
Og du nævner Minecraft og CSS.. Vil det behov udvide sig i fremtiden?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 17:32 #10
#3:
"Hvis vi nu siger jeg har den samme computer, men den eneste forskel er den ene har i7 og 4gb RAM og den anden har i5 og 6gb RAM. Hvilken pc har mindst lag ved spil? "

Svar: Hvis spillet/programmet er meget ressource krævende så vil begge ting være at fortrække.
Men spil som fx. Minecraft, som ikke fylder særlig meget, vil bruge mere CPU kraft end RAM.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 04:02 #11
i7 og 4 GB RAM, men da i7 er noget dyrere end i5 og 2 GB RAM ekstra koster ikke det store vil jeg sige du skal tage i5 og 6 GB RAM.

Dog vil du ikke opleve forskel i spil.
Avatar billede xWodak Nybegynder
15. juni 2012 - 07:09 #12
Ok tak for hjælpen! :D
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 12:18 #13
Huk at lukke ved at bede om Svar fra dem der har hjulpet og acceptere dem.
Avatar billede xWodak Nybegynder
17. juni 2012 - 10:03 #14
Ok... :D

Svar lige så i kan få jeres  point :D
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2012 - 10:46 #15
Hvilken blev det??