Avatar billede webgon Nybegynder
17. juni 2012 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WiFi bruger/adgangskode løsning

Nogen der har erfaring med hvordan man opsætter en bruger/adgangskode løsning på et WiFi, så selve netværket er åbent, men man bliver mødt af en loginskærm i browseren hvor der så kan logges ind med et brugernavn/kode eller eventuelt voucher?
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. juni 2012 - 19:19 #1
det er såvidt jeg har forstået, en server du kobler op mod som så ser om du er bruger på netværket
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 20:36 #2
Det rigtige setup ville være en RADIUS server, men er det are adgang til internettet, så kan en linux firewall og lidt scripting også klare dette, da firewallen kan redirecte til en speciel webserver, hvor adgangsoplysningerne afkræves og når disse er godkendte sender serveren, så kommandoen til firewallen om at åbne for forbindelsen.
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2012 - 21:44 #3
Er det fx. en pfsense router/firewall som kan gøre tricket direkte mener jeg.
Avatar billede m_soender Nybegynder
18. juni 2012 - 10:28 #4
Ja, du kan godt bruge en pfsense router/firewall til det. Funktionen ved pfsense hedder captive portal hvor du enten kan bruge en radius server til validering af bruger, eller du kan lave nogle gæste sedler hvor på der er en engangskode som vil give adgang til nettet i en fast sat tid som du definere.
Avatar billede webgon Nybegynder
09. juli 2012 - 16:49 #5
Mange tak for svar, det er nok en pfsense router løsning jeg er på kig efter. Lig gerne svar så jeg kan give points
Avatar billede webgon Nybegynder
08. august 2014 - 00:14 #6
.