Avatar billede brita Nybegynder
22. juni 2012 - 01:33 Der er 3 kommentarer

Bliver smidt af nettet. Pga trådløs router?

Hej

Jeg har en ældgammel trådløs router: 'D-link DI-524'

På det seneste bliver jeg oftere og oftere smidt af nettet - især hvis jeg ser en video på YouTube, men sjovt nok ikke, hvis jeg ser DRs TV. Hvis jeg bruger kabel, sker det til gengæld næsten ikke.

Jeg gætter derfor på, at det måske kan være min gamle routers skyld. Men hvad tror I?
Skal jeg købe en ny, opdatere noget eller støvsuge den???
Hvad handler det om?

Eller er det mon min netforbindelse, der ikke er god nok?
Avatar billede kimtheman Novice
23. juni 2012 - 10:46 #1
tja eller din computer er gammel og sat til med snavs?
Avatar billede brita Nybegynder
23. juni 2012 - 10:55 #2
Nej, men søns gamercomputer er spritny, og den hopper også hele tiden af..
Avatar billede kimtheman Novice
23. juni 2012 - 11:07 #3
ja så kan det kun være router eller forbindelsen.

Prøv at tage strøm stik ud af både modem og router (Har du kun 1 boks gør du det på denne).

Derefter sætter du strøm stik til modem og venter 3 minutter. Så sætter du strømstik til routeren. Og venter yderligere 3 minutter. Så genstarter du din pc.