Avatar billede uffe_kld Nybegynder
22. juni 2012 - 04:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med netværk over el-nettet

Hos en jeg hjælper, overveje at bruge el-nettet for en PC til en yousee router (1-1), da jeg ikke kan bruge trådløs. Specifik kigger jeg på

http://www.edbpriser.dk/access-point/netgear-powerline-av-200-nano-set-xavb1601-id-4948136.aspx?q=netgear+powerline

1) Er der nogen der har erfaringer med at bruge el-nettet til netværk evt. med Netgear powerline ?
2) Er der noget jeg skal passe på ?
3) Er der nogen form for opsætning af selve enhederne ?
Avatar billede 2mas2 Juniormester
22. juni 2012 - 07:44 #1
Jeg købte for et halvt år siden 2 af disse http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/pla_407.shtml?t=p
Det var utrolig let at opsætte: TDC router forbinder man til den ene powerline med et netværkskabel fra routeren og sætter den i stikkontakten tæt ved routeren.
I mit musikstudie har jeg så sat den anden powerline i en stikkontakt og tilsluttet min pc med et netværkskabel.
Der er ingen opsætning. De finder selv hinanden. Ganske smart!
Jeg har ingen erfaring om hvad man passe på i den forbindelse. Hos mig virkede det i første hug.
Der er ikke nogen udfald eller ligende.
Det køre bare :-)
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
25. juni 2012 - 19:50 #2
Tak for info, jeg tror jeg bestiller dem hjem.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
05. september 2012 - 17:00 #3
Det virkede tak for hjælpen