Avatar billede kxrider Nybegynder
23. juni 2012 - 20:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til trådløs netværk?

Jeg har et trådløs netværk der har fungeret upåklageligt igennem lang tid, men igennem den sidste måned er der begyndt at være store problemer med det. Nogle gange kan jeg slet ikke komme på nettet, og min Mac siger jeg ikke har forbindelse til netværket, på trods af at jeg kan se jeg har fuld dækning på min Mac. Der er gang i routeren - CISCO LINKSYS E1000 - og den indikere at den har fuld forbindelse.

Den sidste uge har det svinget meget, nogle gange ingen problemer, andre gange kan der være blackout på op mod 5-6 timer hvor jeg slet ikke kan komme på.

Idag kan jeg slet ikke logge på netværket, er der nogle der ved hvad der kan være galt? Min medbeboere har samme problemer med deres Pc/mac/iPads

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2012 - 21:06 #1
har du tjekket, om der er andre trådløse i området, der kører på de samme kanaler - ellers flyt din router fra fx kanal 6 til 11 (hvis der er plads der).
Avatar billede kxrider Nybegynder
23. juni 2012 - 21:52 #2
Hvordan gøres det nemmest?
Avatar billede thov Forsker
24. juni 2012 - 04:21 #3
Hent inSSIDer og kør den på en Windows PC, så ser du dit eget netværk og alle andres også.

Der skal helst være to kanalnumre mellem dit netværk og det nærmeste nabo-netværk.

inSSIDer: http://www.metageek.net/support/downloads/
Avatar billede kxrider Nybegynder
25. juni 2012 - 23:32 #4
Okay, tak. Er det ikke muligt at gøre til mac? Har nemlig ingen pc længere.
Avatar billede thov Forsker
26. juni 2012 - 01:51 #5
Tjaa..
Det kunne være denne http://alternativeto.net/software/kismac/
Avatar billede kxrider Nybegynder
01. juli 2012 - 02:22 #6
Jeg er 11 og min nabo er 2. Så er det noget jeg ellers kan ændre?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2012 - 10:00 #7
dine medbeboere - er de på samme router - eller kører i hver sin? Det kan være problemer med signalet længere fremme (i opgangen?).
Avatar billede kxrider Nybegynder
01. juli 2012 - 18:04 #8
Dem jeg bor med er på samme router. Den sidste uge har de ikke været hjemme og problemet har været det samme, så tror ikke det er problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2012 - 18:54 #9
brok dig til udbyder af nettet - de har måske opgraderet noget, der lige skal justeres for at køre optimalt.
Avatar billede kxrider Nybegynder
06. juli 2012 - 22:05 #10
Alle huse i mit område var tilsyneladende ramt af problemet, så fik en ekspert til at fixe det for os alle. Nu fungere det igen, Smid svar,
Avatar billede kxrider Nybegynder
13. september 2012 - 13:40 #11
Problem løst