Avatar billede wolffjan Praktikant
24. juni 2012 - 19:57 Der er 11 kommentarer

Nokia og mp4

jeg har reformatteret min pc. Ved geninstallering af diverse software opdaterer jeg bl.a. til en ny version af Nokia Suite..

I dag vil jeg for første gang overføre  en VIDEO fra min tlf (har synkroniseret fotogallerier flere gange efter ny Nokia Suite uden problemer) - OG NU er alle mine gamle lyd- og videofiler blevet omdøbt til .mp4 filer, som Windows Media Player ikke kan afspille... jeg har så hentet en FinalMediaPlayer som kan - men hvad er gået galt?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juni 2012 - 20:36 #1
Hvis de er blevet omdøbt så kan du jo bare omdøbe filerne igen.

Hvis du ser files egenskaber i explorer eller i en mediaafspiller så kan du se hvad format osv det er.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2012 - 21:23 #2
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 23:19 #3
Hvis ovenstående ikke virker så kan du bruge programmer Super til at konvertere dem. Download her: https://dl.dropbox.com/u/21887805/SUPERsetup.exe
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. juni 2012 - 07:16 #4
Jeg kan jo ikke se på dem  - eller huske - om de var mpeg, wma eller andet... undrer mig bare over hvorfor ALLE gamle filer havde fået nyt xyz.efternavn... og at de for den sags skyld havde fået et pdf  ikon???????

De kan jo afspilles i den nye player - men hvorfor i al verden ... og hvad forårsagede dette mystiske..??
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 09:23 #5
Tjaaa hvorfor det sket er mærkeligt... Men kan det ikke være lige meget hvis det bare virker?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. juni 2012 - 12:15 #6
Du skriver at alle filerne er omdøbt til .mp4 men du skriver ikke fra hvad de er omdøbt.
Det kan jo være det har været mp4 hele tiden men tidligere har de bare brugt en en filendelse.
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. juni 2012 - 12:57 #7
Det er alle filer som er optaget med min  Nokia 6700s- dels video'er og dels lydoptagelser... hvad de hed før har jeg ikke gået op i, da jeg normalt ikke har viste "filtypenavne".. men de havde alle et windows mediaplayer ikon...
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. juni 2012 - 12:58 #8
men @claes57: Det giver mig jo bare ENDNU  en player at vælge imellem??
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. juni 2012 - 14:10 #9
Kom om man du siger de er blevet omdøbt men nu siger du at du ikke ved hvad de hed før fordi du ikke kan se filtypenavne/filendelser.
Hvordan ved du så filnavnene er blevet omdøbt ?

Det lyder mere som om du har valgt et andet program til at åbne den filendelde som standard.

Før havde de et mediaplayer ikon fordi mediaplayer var sat til at åbne filer med den endelse som standard.

Hvis du så indstaller et andet program som VLC så kan du vælge om VLC skal være standard afspilleren og hvis du gør det så får dine filer et andet ikon.

Hvis du bruger windows 7 så gå ind i Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Standardprogrammer\Angiv tilknytninger der kan du vælge hvad programmer der som stadnard så åbne hvilke filendelser.

Ellers gå ind i VLC eller mediaplayer eller hvad du bruger og vælg indstillinger der må være mulighed for at ændre det der også.

Men altså hvorfor bruge windows mediaplayer den er da total skod.

Brug hellere VLC eller mediaplayer classic de er meget bedre.
Avatar billede wolffjan Praktikant
21. november 2012 - 14:17 #10
.
Avatar billede wolffjan Praktikant
21. november 2012 - 14:20 #11
læg svar hvis I vil have point