Avatar billede Janni Praktikant
02. juli 2012 - 01:40 Der er 11 kommentarer

Facebook på mobilen = andre aktive sessioner end mine egne?!

Hej alle

Er der nogle, som kan hjælpe med følgende problem:

Når jeg logger på Facebook på min mobil, sker der det, at der straks registreres en række, for mig ukendte, aktive sessioner. Disse går jeg gang på gang ind og sletter, og jeg har derfor fundet ud af, at det skyldes adgangen fra mobilen.
Det gjorde sig gældende ved min tidligere HTC og min nuværende Sony Ericsson.

Jeg har undersøgt en masse vedr. hjælp fra Facebook, som ikke er nem at komme i direkte kontakt med. Efter at have læst på deres side, er jeg dog blevet ledt igennem hele møllen omkring sikring af konto ved sikkerhedsgennemgang ved formodning om hacker, jeg har fået koblet min profil sammen med en anden email-adresse, ligesom jeg har fået funktionen til, som kræver, at jeg får sendt en sms med en ekstra kode, når jeg logger på. Alligevel opstår problemet stadig. Det gør sig ikke gældende fra de mange computere og min Ipad.

Kan der være en rationel forklaring - såsom en server, dataen kommer forbi, når det foregår fra mobilen? Min kollega har oplevet det samme...

På forhånd tak.

Mvh. Janni
Avatar billede foodear Praktikant
02. juli 2012 - 10:27 #1
Følger lige med her i tråden, jeg får også 4 ukendte sessioner plus en kendt når jeg logger på fra min iPhone.

Så det må være noget fb server mashup ..
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2012 - 10:29 #2
har du apps, der har adgang eller logger ind via din fb-profil?
Avatar billede foodear Praktikant
02. juli 2012 - 10:37 #3
Ikke for at trolle tråden..

Jeg bruger fb App for iPhone og der får jeg 4 ukendte sessioner og en kendt, men når jeg logger ind via Safari på iPhone optræder problemet ikke ..
Avatar billede Janni Praktikant
02. juli 2012 - 21:17 #4
Ja, claes57 - for det drejer sig om selve FB-app'en.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2012 - 07:46 #5
det var så 'andre/flere' apps, jeg mente. På min pc er fx google chrome browser med igoogle startside (der bla viser mine gmails). Starter jeg så gmail i et andet faneblad, så har jeg 2 sessions igang.
fb-app kan fx have snablen nede i noget reklame/sporing/gps samtidig.
Avatar billede Janni Praktikant
10. juli 2012 - 18:01 #6
Ja, har også andre apps, der bruger/kræver FB-login - fx Rumble og Draw Free...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2012 - 18:16 #7
det giver så en forklaring på, at du har flere sessions igang på samme tid.
Avatar billede Janni Praktikant
02. august 2012 - 15:33 #8
Er ikke helt klar over, hvordan jeg skal forstå dit svar. Vil det så sige, at det er helt fint, at der står "Olstykke, 84, DK (Cirka)" ud for mine aktive sessioner, når jeg er logget på via mobilen??
IP-adressen til denne session står også opgivet, men det betyder måske ikke, at der er en, der har logget på min/hacket et andet sted fra, men at det bare går omkring en server der - eller hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2012 - 15:42 #9
du kan jo se på listen, så logge ud/lukke for en app, og se, at der nu er en session mindre. Så min faste overbevisning er, at der kun er dig selv aktiv på din konto.
Avatar billede Janni Praktikant
19. august 2012 - 18:01 #10
Ok - tak for svar. Gider du smide kommentaren som svar, så jeg kan give point?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2012 - 18:27 #11
bare giv et svar selv - jeg behøver ikke flere point.