Avatar billede brinckzone Nybegynder
07. juli 2012 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse filer fra harddisk fra Iomega home media storage

Hej.

Jeg har en Iomega Home Media storage NAS, der pludselig ikke ville virke mere. Havde ikke rørt den. Jeg har imidlertid købt mig en converter, hvor jeg kan tilslutte hdd til usb. Men denne vil ikke genkende harddisken.

Kører harddiske i sådan nogle usb-storage-ting på et andet filsystem eller hvorfor kan jeg ikke læse fra den? Har forsøgt at læse andre gamle harddisk fra gamle computere via usb-converteren og det virkede fint.

Hvordan kommer jeg til mine data?
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 17:05 #1
Den er sandsynligvis formateret i ext3 der bruges af Linux
Avatar billede brinckzone Nybegynder
07. juli 2012 - 17:44 #2
Så min eneste mulighed for at få adgang til de data er at formattere til Linux?
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 18:40 #3
Nu ved jeg ikke om det er ext3
Men hvis det er så er der er forskellige muligheder for at læse drevet alligevel.

Her er en af dem.
http://sourceforge.net/projects/ext2read/

Description

Ext2Read is an explorer like utility to explore ext2/ext3/ext4 files. It now supports LVM2 and EXT4 extents. It can be used to view and copy files and folders. It can recursively copy entire folders. It can also be used to view and copy disk and file
Avatar billede brinckzone Nybegynder
08. juli 2012 - 14:33 #4
Det virker ikke... :( - Når jeg sætter usb-stikket i popper der slet ikke noget drev op.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juli 2012 - 20:46 #5
Hvad siger Disk håndteringen, kan du se drevet.
Højreklik på denne computer
vælg Administrer
vælg Diskhåndtering

Kan du se disken der
Hvordan ser det ud, er der et drevbogstav
Avatar billede brinckzone Nybegynder
08. juli 2012 - 21:32 #6
Nej, kan heller ikke se drevet i diskhåndteringen. Men har imidlertid løst problemet ved at installere Ubuntu på computeren. Så ville den gerne læse harddisken. Men havde ikke kommet på den ide hvis ikke du havde fortalt om ext3 (og Linux), som jeg ikke kendte. Så synes du skal have point alligevel :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juli 2012 - 21:41 #7
OK Svar